CLOSE

    צור איתנו קשר





    13/01/2024 מאת: Virtualion

    מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח

    מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח, היא בין הדוגמאות המרשימות ביותר לתרומה הפוטנציאלית של הטכנולוגיה לעסקים. כמו כל טכנולוגיה, חשוב ליישם אותה באופן, במקום ובזמן המתאימים באמת מבחינה עסקית. לא רק כגימיק מושך תשומת לב (אם כי גם זו תועלת אפשרית) או מאחר שכולם עושים זאת. אך אם מקפידים ליישם זאת בחוכמה, אפשר להשיג הרבה עם מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח. מה זה אומר בפועל? 

    חוויות הלקוח

    מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח

    ראשית, האם זכורים לכם המונחים וההבדלים ביניהם? זהו ריענון קצר: מציאות מדומה (וירטואלית – Virtual Reality או VR) היא סביבה מדומה. היא מוקרנת בתוך משקפי מציאות מדומה, באופן אשר מקיף את כל שדה הראייה. ישנה גם מציאות רבודה (Augmented Reality או AR), שבה מסתכלים על המציאות סביבנו ועל גביה מוצגים תוספים גראפיים שונים. "פוקימונים" הם דוגמה לכך, אשר מוכרת לרבים. מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח עשויה להיות אפקטיבית יותר ממציאות רבודה ולכן נתמקד בעיקר בה. באמצעותה, ניתן בין השאר

    • לתפוס את תשומת לב הלקוח – לקבל מייד את מלוא תשומת לב הלקוח, אשר "נכנס" בבת אחת לעולם מדומה שלם. 
    • להשאיר את הרושם הטוב ביותר – למרות שמציאות מדומה איננה דבר חדש, סביבה כזו אשר בנויה היטב עדיין משאירה רושם רב. 
    • לתרום ללקוח – מעבר לאפקט ה"וואוו" ולמעשה לפניו, צריך כמובן לספק ללקוח את הערך המוסף שהוא מחפש. בניצול נכון שלה, מציאות מדומה עשויה להיות אמצעי טוב מהרגיל לספק ללקוח שירותים שונים, כגון הסבר טכני או המחשת דבר מה ויזואלי.  

    כל זאת, עשוי לתרום לעסק בהיבטי השגת לקוחות חדשים, שימור לקוחות, שיפור התדמית החדשנית ועוד. 

    אז איך זה נראה בפועל? 

    שילוב הדמיות בסביבה הטבעית בגישה כמו הולוגרמה, עדיין לא מספק אפשרויות טכניות רבות כמו מציאות מדומה. לכן, מדובר לרוב על שימוש במערכת מציאות מדומה מבוססת קסדה ייעודית ואלה כמה דוגמאות לשימוש אפשריים בכך: 

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:
    • אדריכלות ועיצוב פנים – אלה שני תחומים, שבהם חשוב להמחיש למתכננים וללקוחות פוטנציאליים תכנונים ועיצובים שונים. מאחר שמדובר על אלמנטים תלת ממדיים וגם מורכבים, מציאות מדומה עושה זאת היטב. 
    • הדרכה ותמיכה – חוויית הלקוח כאשר מנסים להדריך אותו לגבי מוצרי החברה או בהקשר אחר, חשובה מאוד. במיוחד ככל שהמוצר מורכב. וכידוע "טוב מראה עיניים".  
    • בחנויות וירטואליות – אתרי מכירות תורמים לחוויית הלקוח בחסכון בזמן, קלות חיפוש המוצרים ועוד. אך מההיבט הוויזואלי, זו סביבה דו ממדית ודווקא פחות מעניינת. מציאות מדומה עשויה להזניק אתרים כאלה קדימה, בכך שהחנות הופכת לתלת ממדית ושבחינת המוצרים ואפילו מדידתם נעשית מציאותית יותר. 
    • במוזיאונים – מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח, עשויה לקבל ביטוי מצוין במוזיאונים. למשל ב"הקמה לחיים" של מבנים מהעבר או כאשר דמות היסטורית מופיעה בתלת ממד ומסבירה על הדברים. 

    לסיום, כדאי לעסקים לחשוב על פיתוח מציאות מדומה ככלי לשיפור חוויות הלקוח, אשר זמין וישים כבר עכשיו. זאת בשונה מהתפתחויות שונות כגון מטאוורס, שאולי בהמשך יציעו אפשרויות מעשיות, אך כרגע הן עדיין בפיתוח ויותר ברמת החזון.