CLOSE

    צור איתנו קשר





    19/07/2020 מאת: Virtualion

    הגדלת מכירות באמצעות מציאות רבודה – יש חיה כזו

    איך החברות הגדולות בעולם מגדילות מכירות באמצעות מציאות רבודה
    (ולמה גם אתם יכולים)?

    שאלת מיליון הדולר (לעיתים תרתי משמע) היא איך להגדיל מכירות. אם גם אתם חולמים על הגדלת מכירות, תדעו שיש כלי שיכול להיות מועיל במיוחד –  מציאות רבודה. בואו ללמוד איך החברות הגדולות בעולם משתמשות בטכנולוגיית המציאות הרבודה כדי להגדיל את ההכנסות ולחסוך הוצאות מיותרות, מהם היתרונות ש-AR מציעה למטרות אלה ואיך גם אתם יכולים להפוך את המציאות הרבודה למנוע צמיחה עוצמתי, במינימום מאמץ.

    טכנולוגיית המציאות רבודה (אוגמטנד ריאליטי) נמצאת בסביבה כבר מזה כשלושה עשורים, אך בשנים האחרונות היא עושה קפיצת מדרגה: באמצעות היכולת להעיר לחיים מוצרים ולהמחיש כיצד הם ייראו בשימוש יום-יומי, טכנולוגיית המציאות הרבודה משפרת את חווית הקנייה, מובילה לגידול במכירות ולחיסכון בהוצאות. הנה כמה דרכים בהן המותגים המובילים בעולם הפכו את המציאות המדומה למנוע צמיחה והצליחו לעשות הגדלת מכירות באמצעות מציאות רבודה.

    הגדלת מכירות באמצעות מציאות רבודה

    דוגמאות מנצחות של הגדלת מכירות בעזרת מציאות רבודה

    איקאה: לראות איך הספה תיראה בסלון
    (הרבה לפני שקניתם אותה)

    הרבה אנשים חוששים מהרגע שבו יגלו שהריהוט שקנו לא מתאים לחלל, רק אחרי שהוא כבר הורכב בחדר השינה או בסלון. את הבעיה הזו בדיוק ניסתה לפתור איקאה, כשהשיקה לפני מספר שנים את IKEA Place: אפליקציה לאייפון המביאה את פריטי הריהוט של איקאה אליכם הביתה, הרבה לפני שקניתם אותם. פשוט מציבים את המצלמה מול החלל, בוחרים את הפריט הרצוי מתוך קטלוג הכולל אלפי פריטים – והופ! אפשר לראות איך הספה מדגם גוסטאב (אין באמת ספה כזו, סתם ניחשנו) משתלבת בתוך הסלון או בכל חלל שתבחרו בבית או במשרד.

    באופן הזה איקאה יכולה לא רק לסמן "וי" על המשימה של הגדלת מכירות, אלא גם להקטין את כמות ההחזרות ולהגדיל את שביעות הרצון מהרכישה. בדיוק באותו האופן חברות אופנה מאפשרות ללקוחות פוטנציאליים "למדוד" בגדים בלחיצת כפתור, לצורך הגדלת מכירות באינטרנט.

    קוקה קולה – מעכשיו אפשר לדמיין איך נראה טעם החיים

    מסתבר שטכנולוגיית מציאות רבודה יכולה לסייע להגדלת המכירות לא רק בעולם הצרכני, אלא גם בעולם ה- B2B. לתובנה הזו הגיעה לא פחות מחברת קוקה קולה, שרצתה להגדיל את המכירות של מקררי משקאות בקרב בעלי חנויות. הבעיה: אחד מחסמי הקנייה של הקמעונאים היה חוסר הוודאות – איך ייראה מקרר המשקאות בחנות? אחרי הכל, גם קטלוג מלא במקררי משקאות לא באמת יכול לענות על השאלה הזו. 

    גם במקרה הזה, כמו שבטח כבר ניחשתם, טכנולוגיית המציאות הרבודה נחלצה לעזרה. בדומה לאפליקציה של איקאה, גם האפליקציה של קוקה קולה מאפשרת לקמעונאי לבחור את המוצר הרצוי – במקרה הזה מקרר משקאות בכל גודל, צורה ועיצוב – לראות לאיזה מיקום הוא מתאים בחנות ואיך הוא ייראה. מכאן ועד הגדלת מכירות הדרך לא כל כך ארוכה.

    COVERGIRL: למרוח אודם בלחיצת כפתור

    על פניו, רכישה של פריטי איפור כמו אודם או סומק דורשת ביקור בחנות לצורך ניסוי וטעייה. אלא שהטכנולוגיה מייתרת גם את זה. מותג מוצרי הטיפוח והאיפור COVERGIRL הגשים את חלומה של כל אישה: למצוא את האודם, איילנר או הסומק המושלם בלחיצת כפתור, במקום למרוח ולנגב את הפנים מאות פעמים. באמצעות שימוש פשוט במצלמה של המחשב, הטאבלט או הסמארטפון, הלקוחה יכולה לראות איך כל תכשיר ותכשיר נראה על פניה.

    כלי המציאות הרבודה של COVERGIRL אפילו מייתר את הצורך להוריד אפליקציה, ומאפשר למרוח על הפנים הווירטואליות תכשירים שונים ישירות מהדפדפן. הלקוחה אהבה את מראה האודם על פניה? הוא נמצא במרחק הקלקה מעגלת הקניות.

    כלי המציאות הרבודה של COVERGIRL מסייע להגדיל את המכירות, אך גם לחתוך את ההשקעה המאסיבית בדוגמיות שהיו מתבזבזות על לקוחות בלתי החלטיים. אחרי הכל, מי צריך למרוח תכשירים על הפנים, כשאפשר למצוא את התכשיר האידיאלי בלחיצת כפתור?

    הגדלת מכירות באמצעות מציאות רבודה – איך המציאות הרבודה יכולה להאיץ את הצמיחה העסקית?

    כמו שראינו, שימוש נכון בטכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) מוביל להגדלת ההכנסות ולחיסכון בהוצאות, במגוון דרכים:

    • צמצום חסמי המכירה – מתן מענה לאי הוודאות שמאפיינת רכישת מוצרים חדשים – מספה ועד ליפסטיק, באמצעות היכולת להמחיש איך הם ייראו במציאות, בשימוש יום-יומי
    • הגדלת המכירות – באמצעות התאמה מרבית לצרכי הלקוח ויצירת חווית קנייה מהנה וזכירה, מתאפשרת הגדלת מכירות בחנות ובאינטרנט גם יחד
    • צמצום ההוצאות – כגון החזרות של לקוחות לא מרוצים, טסטרים של תכשירים קוסמטיים ואפילו חיסכון אפשרי בכוח אדם, בעקבות קיצור זמני המכירה
    • הגדלת שביעות הרצון – ההתאמה לצרכי הלקוח כבר בשלב החיפוש, מובילה להגדלת שביעות הרצון מהמוצר לאחר הרכישה
    • עידוד רכישה חוזרת – כפועל יוצר מהגדלת שביעות הרצון

    כפי שהבינו כבר ארגונים גדולים לגבי הכשרות באמצעות מציאות מדומה, כך המותגים הגדולים פרצו את הדרך, והיום עסקים מכל הגדלים כבר מבינים: בעזרת שימוש נכון בטכנולוגיה, השאיפות לצמיחה עסקית יכולות להפוך למציאות (רבודה).