CLOSE

    צור איתנו קשר





    26/01/2021 מאת: Virtualion

    סיור וירטואלי לעסקים – נותנים ללקוח לחוות את העסק

    כיום אנחנו חיים בעידן תחרותי מאוד, בו יש מלחמה של ממש בין עסקים ברוב תחומי הפעילות. כל אחד מנסה למצוא את הערך המוסף ואת האלמנט שיבליט אותו מול המתחרים. בשנים האחרונות הלכה והשתרשה התפיסה לפיה הטכנולוגיה בהחלט יכולה וצריכה לקחת חלק מרכזי במאמצים האלה. סיור וירטואלי לעסקים, המבוסס על מציאות מדומה (VR), הוא אחד המימושים היותר מוצלחים של הטכנולוגיה.

    מה כולל סיור וירטואלי לעסקים?

    סיור וירטואלי, כשמו כן הוא, מאפשר למשתתפים בו – בהקשר הנוכחי, לקוחות פוטנציאליים של העסק הנתון – לבקר בעסק מבלי לבקר בו פיזית. הדבר מתאפשר בזכות טכנולוגיות מגוונות. כולנו מכירים את שירות Google Street View, באמצעותו אנחנו יכולים לסייר וירטואלית כמעט בכל רחוב בעולם תודות לרכב הסיור של גוגל שדאג לצילומים. צילום 360 מעלות נפוצים כיום בבתי עסק, במטרה להציע את האפשרות להתרשם מהעסק גם מבלי שיש צורך בהגעה אליו, וכמובן שגם מחוץ לשעות הפעילות.

    המציאות המדומה לוקחת את זה כמה צעדים קדימה. סיור וירטואלי לעסקים המשלב את עקרונות המציאות המדומה מאפשר להרגיש באמת ובתמים כאילו נמצאים בעסק, ולא רק רואים אותו מרחוק. תכנון נכון של סיור וירטואלי, או אפילו ממשק המאפשר ללקוח להתהלך בעסק באופן עצמאי, הם הכי קרוב שיש לדבר האמיתי.

    כך או כך סיורים וירטואליים לעסקים יכולים להיות אקט שיווקי מהמעלה הראשונה, שיכול לפעול על מספר חושים וליצור אצל המשתתפים את החוויה שתיחקק אצלם ותהפוך את העסק לזכיר פי כמה. זאת כמובן בהנחה שהסיור הוא בסטנדרטים גבוהים (סביבה ריאליסטית ועמוסת פרטים, רזולוציה גבוהה, ממשק מהיר וכן הלאה), מכיוון שחוויה שלילית עלולה במצבים מסוימים דווקא לפגוע בדימוי של העסק.

    מתאים לכל עסק

    סיור וירטואלי בעסקים הוא אחד הלהיטים הגדולים ביותר של עולם השיווק בשנים האחרונות, ולא קשה להבין מדוע. כיום, ידוע שאין טוב ממראה עיניים – במיוחד כשהוא משלב היטמעות מלאה בסביבה, כפי שמאפשרת המציאות המדומה. באמצעות הסיור הווירטואלי יכולים הלקוחות הפוטנציאליים להתרשם מכל מה שיש לעסק להציע, עם דגש ניכר על הפריטים שהוא מוכר. חשבו למשל על סיור וירטואלי באולם התצוגה של חברת מטבחים, במסגרתו יוכלו המשתתפים לעבור בין הקולקציה המרשימה של המטבחים המשווקים על ידי החברה. או על סיורים וירוטאליים לחברות רהיטים, המציגים את מיטב הקטלוג בצורה הישירה ביותר שיש.

    סיור וירטואלי לעסקים בהחלט יכול ליישר קו עם כמה מהמגמות הטכנולוגיות החשובות כיום. בתקופה בה כולנו התרגלנו לשתף אחרים בכל מה שאנחנו נתקלים בו, הממשקים הקיימים מאפשרים שיתוף של הסיור בלחיצת כפתור – כך שהתפוצה של העסק יכולה לגדול בצורה משמעותית. אם לוקחים בתור דוגמה נוספת את ממשק Google Street View, הסיור הווירטואלי מאפשר לחשוף את העסק לגולשים בכל רגע נתון ואף עשוי לקדם אותו בצורה משמעותית במישור האורגני (כלומר, מבחינת המיקום שלו במנוע החיפוש בהתאם למחרוזות החיפוש השונות).

    הדרך שלכם לסיור המושלם עוברת כאן

    הפקת סיור וירטואלי לעסקים היא עסק למקצוענים בלבד. עליכם לפנות לחברות המתמחות בתחום, בין אם של סיורים וירטואליים ובין אם של מציאות מדומה, ולראות כיצד בדיוק מתנהל התהליך מולה. הפקת הסיור דורשת תכנון מוקפד ומחשבה על הפרטים הקטנים ביותר, שיכולים להבטיח את ההצלחה. לכן ניתן להתרשם מדוגמאות לעבודות קודמות של אותה חברה, במטרה לראות האם הם אכן עושים את העבודה.

    מומלץ לראות בדיוק כיצד מתנהל התהליך מול החברה, בשאיפה שהוא יהיה דינמי ויבוסס על שיתוף פעולה בין כלל המעורבים. החברה צריכה להיות ערה לאפשרות לביצוע שינויים בהתאם לדרישות הלקוח, שרואה את העבודה קורמת עור וגידים לנגד עינו.