CLOSE

    צור איתנו קשר





    21/02/2021 מאת: Virtualion

    סיור וירטואלי בבתי ספר וקמפוסים- לבלוט מעל המתחרים

    ההחלטות על מוסד לימודים, וכמובן שגם תוכנית לימודים, עשויות להשפיע על החיים שלכם בצורה משמעותית: חשבו על מצב בו בו בוחרים במסגרת לימודים בה עושים חיל, מגיעים להישגים ורוכשים מקצוע. לעומת זאת, ייתכן תרחיש של חוסר התאמה המביא לפגיעה בהישגים, עד למצב בו מעוניינים לחשב מסלול מחדש.

    בתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות בכל רחבי ישראל מעוניינים לפנות תמיד לקהל חדש, להציג את מסלולי הלימוד או אפילו את כל מרחב הקמפוס. סיור וירטואלי בבתי ספר וקמפוסים יסייע להם להגשים את המטרה וליהנות מיתרונות חשובים אחרים.

    המשמעות של סיור וירטואלי בבתי ספר וקמפוסים

    ניתן למצוא וריאציות שונות לעריכת סיורים וירטואליים במוסדות לימוד, אולם אין ספק שאחת הבחירות היותר מוצלחות שניתן לבצע היא בסיורים על בסיס המציאות המדומה. סיורים אלו לוקחים את המשתתף, החמוש בכל משקפי מציאות מדומה או בציוד ייעודי אחר, לסיור מקיף בקמפוס. המשתתף יכול להתרשם לכן ממוסד הלימודים, באופן הכי קרוב שיש ל"דבר האמיתי", מכל מה שיש למוסד הלימודים להציע, מהאווירה השוררת בו וכן הלאה. כל אותם פריטים שעשויים להגדיר את חוויית הלימוד ואפילו להשפיע על ההישגים, לכאן או לכאן.

    סיור וירטואלי בבתי ספר וקמפוסים הוא חלק בלתי נפרד מהמאצאים השיווקיים של מוסדות הלימוד כיום. ניתן לקיים סיורים כאלה בנסיבות שונות, למשל בתקופת ההרשמה למוסדות הלימוד – מה שהופך את הסיורים למעין מקבילה וירטואלית של יום פתוח בקמפוס. הסיורים עשויים למשוך אליהם נרשמים ולהעלות את קרנו של מוסד הלימודים בעיני קהל היעד, והרי ידוע שכיום הציפייה מבתי ספר ומקמפוסים היא לגלם בתוכם את מיטב הטכנולוגיה. מוסד לימודים חדשני שלא נשאר מאחור עשוי להיות כזה גם בפרמטרים אחרים הנוגעים ללימודים בו, וקהל היעד בהחלט עשוי לתפוס את זה.

    שורה ארוכה של יתרונות

    סיור וירטואלי בבתי ספר וקמפוסים הוא צעד מומלץ עבור כל מוסד לימודים באשר הוא. באמצעות הסיורים האלו ניתן להציג את מוסד הלימודים לכל מי שמעוניין בכך, מבלי שפרמטר המרחק או המיקום שלו ישחקו תפקיד.

    מנקודת המבט של הסטודנטים לעתיד, המחפשים אחר מוסד ללמוד בו, מדובר ביתרון משמעותי. הסטודנט הממוצע מכיר את חשיבות ההתרשמות ממוסד הלימודים, אבל לרוב מתבלט בין כמה וכמה מוסדות – בלי שהוא יכול או מעוניין לראות את כולם. אם מוסד הלימודים מצליח לאפשר לסטודנט להתרשם ממנו גם בלי להגיע בפועל, הוא מגדיל את הסבירות שהתלמיד יבחר בו בסופו של יום.

    סיור וירטואלי בבתי ספר וקמפוסים הוא לעיתים הדרך היחידה של מוסד הלימודים להציג את מרכולתו, בדומה לסוגים אחרים של שיווק באמצעות מציאות מדומה. הדוגמה המובהקת לכך היא תקופת הקורונה, בה אנחנו עדים למגבלות חמורות על פתיחה של עסקים ומוסדות, כולל מוסדות לימוד. כאשר אין אפשרות מבחינה חוקית לקיים ימים פתוחים כתקנם, סיור וירטואלי הוא הפתרון שיכול לשמור על בית הספר, הקמפוס, האוניברסיטה או המכללה רלוונטיים.

    אז איך מתחילים?

    הפקת סיורים וירטואליים אינם דבר של מה בכך, במיוחד כאשר מעוניינים לעשות זאת על טהרת המציאות המדומה. האתגר החשוב ביותר הוא למצוא בחברה מקצועית ומובילה בתחומה, שתיקח על עצמה את התהליך מתחילתו ועד לסופו: החל מהמחקר המקדים לגבי מהות הסיור, דרך האופן בו הוא יתבצע בפועל ועד להחלטות הקטנות שיכולות לעשות הבדל גדול.

    כאשר אנשי מוסד הלימודים פונים לחברה להפקת סיור וירטואלי, חשוב לוודא שהיא אכן מנוסה בהפקת סרטוני מציאות מדומה מהסוג הזה. ניתן ואף מומלץ לבקש לראות דוגמאות לעבודות דומות קודמות של החברה, שיכולות ללמד הרבה מאוד על הרמה המקצועית שלה, האופן בו מתבצע התהליך, התוצאות שאפשר לצפות להן וכן הלאה.