הטכנולוגיה משתלטת על החיים שלנו משנה לשנה, ואלה הן חדשות נהדרות במסע שנו לשיפור איכות החיים ולהגדלת האפשרויות. כיום אנחנו מכירים אמצעי אודיו ואמצעים ויזואליים שמאפשרים לאנשים לעבוד מביתם ולתקשר עם מקום העבודה שלהם גם ממרחק גדול, אלא שיש עוד המון לאן להתקדם. אנו סבורים כי העתיד הוא שימוש בטכנולוגיית הולוגרמות, או ליתר דיוק: הולוגרמות תלת מימד.
שימוש בטכנולוגיה הולוגרמות תלת מימד – איך והיכן זה בא לידי ביטוי?
שימוש בהולוגרמות מבוססות תלת מימד יכול לקחת את הבימה המרכזית ואפילו וגם היום רואים בהן שימוש בדמות הולוגרפיה בהופעות חיות. זמרים ומוזיקאים מנוחים כמריה קאלאס, טופאק, רוי אורביסון ווויטני יוסטון כבשו את הבימה בצורה הולוגרפית, שנים רבות אחרי מותם. אלו הן הופעות שזכו להצלחה אדירה ועוררו באזז גדול בעולם, בצדק גמור.
גם בשלל תחומים אחרים, ניתן להשתמש בהולוגרמות תלת מימדיות כדי "להקים לתחייה" אגדות שכבר לא איתנו עוד: ספורטאי עבר, דמויות היסטוריות (אפילו מתקופת התנ"ך), מדענים, אומני עבר – והרשימה עוד ארוכה. ואפרופו ספורט, בתקופת הקורונה ראינו ניצנים ראשונים של שימש בהולוגרמות ובאמצעים טכנולוגיים נוספים על מנת "למלא" אצטדיונים בקהל וברעשי קהל גם בתקופות בהן משחקים התקיימו ללא קהל כלל. עבור הצופים בבית, מדובר היה בשינוי אדיר ששידרג את החוויה משמעותית.
הולוגרמות תלת מימד לעסקים
גם פגישות עסקיות וכנסים רבי משתתפים נעזרים היום בטכנולוגיות ההולוגרמות: חשבו למשל על האפשרות לקיים פגישת עסקים עם מנהלים שנמצאים בקצה השני של העולם, או להמחיש דרך ההולוגרמות תהליכים שונים הנוגעים לחברה. זה נכון שיש תחליפים די זמינים – למשל, שיחות ה-ZOOM שהפכו להיות חלק מהתרבות הארגונית בשנים האחרונות – אלא שהולוגרמות בתלת מימד מאפשרות לעשות את זה פשוט טוב יותר. לטכנולוגיה ההולוגרמית יש גם אפשרות לשרת פגישות עסקיות ואפילו להקל על ביצוען. ארגונים יכולים לחסוך כסף על ידי אירוח פגישות מרחוק בלי להתפשר על היתרונות שבפגישות פנים אל פנים, אותו תדמה הטכנולוגיה.
אין צל של ספק, שאנחנו צפויים לראות שינויים משמעותיים אפילו יותר במישור הזה בשנים הקרובות. למרות התפתחות הטכנולוגיה, המומחיות של חברות המפיקות הולוגרמות תלת מימדיות דווקא עולה – מה שהופך את היצירות האלה לזמינות יותר. ברגע שטכנולוגיות אלו תהיינה יותר זולות לשימוש, כפי שחלק גדול מהמומחים חוזים, אנו צפויים לראות יותר ויותר עסקים מאמצים אותם בהתאם לצרכיהם השנים, בנוסף למה שאנו כבר רואים בנושא מציאות מדומה בכנסים (נושא אליו נתייחס בהרחבה בהמשך).
בסרטון הבא נציגה של מיקרוסופט מציגה את טכנולוגיית ההולוגרמה, בנוסף ליכולת של טכנולוגיה נוספת לתרגם את דבריה ליפנית. בדרך זו היא יכולה לומר את דבריה ממקומה בארה"ב, באנגלית, ולהופיע בתור הולוגרמה דוברת יפנית לעיני צופים בטוקיו:
אפקט וידאו-דיגיטלי היה בחזית החדשנות של העברה הולוגרמית מזה כ-20 שנים. גרסה מוקדמת של העברה הולוגרמית נעשתה כשדמותו של סטיבן הוקינג, האסטרו-פיזיקאי והתיאורטיקן המפורסם שסבל ממחלת ה-ALS, 'שוגרה' מביתו בקיימברידג' אנגליה אל בית האופרה בסידני.
טכנולוגיית הולוגרמה תלת מימד – סטיבן הוקינג מופיע בבית האופרה בסידני בשנת 2015:
איך הקורונה קשורה לכך?
אי אפשר לדבר על ההתפתחויות של השנים האחרונות עקב מגיפת הקורונה, על הגלים השנים שלה. הדבר הגדיל בצורה משמעותית את ההתבססות שלנו על טכנולוגיות, כולל הולוגרמה תלת מימד. לעשה, רבים מאמינים שהקורונה שימשה ממריץ למגמות שהתחילו להפציע, אולם כעת הביקוש להן עלה משמעותית. כיום יש מספר טכנולוגיות כאלו, אחת מהן היא חוויה של כלכלה וירטואלית – בלא מעט תקופות ולוקיישנים בשנים האחרונות, אנשים לא יכולים ליהנות מאירועי ספורט, קונצרטים והופעות תיאטרון עקב מגבלות כאלה או אחרות. הטכנולוגיה מאפשרת להם את זה, בעזרת סט של מכשירי מציאות מדומה ווידאו שעושים זאת בסביבה וירטואלית. הולוגרמות 3D נכנסת לתמונה בנקודה הזו בדיוק ולוקחות את כל החידושים מספר צעדים קדימה.
בשנים האחרונות, הטכנולוגיה התפתחה מאוד והפכה לחוויה ויזואלית סופר-ריאליסטית אפילו יותר מאשר בשנים עברו. שימוש בטכנולוגיית הולוגרמות תלת מימד, כפי שנעשה היום, יכול לפתור בעיה גדולה שנוצרה עקב המצב הבריאותי של העולם עקב מגיפת הקורונה. המשמעות ברורה: במשך שנים רבות הפיתוח של השיגור ההולוגרמי הייתה רק הצצה לאופן שבו תיראה הטכנולוגיה הזאת בעתיד. עכשיו ברור לרבים כמה הטכנולוגיה הזאת חיונית כדי לקשר אנשים. כנראה שהיא תהפוך בעתיד מטכנולוגיה חדשנית לשגרת חיי היום-יום העסקית והבידורית, בטח אם לוקחים בחשבון את התנאים הנוכחיים שמעבירים את סביבות העבודה ה"מסורתיות" לבתים או למרחבים הווירטואליים, מגמה שצפויה להמשיך להתרחב בשנים הקרובות.
אירועים בסטנדרט אחר
אחת המטרות של הולוגרמות תלת מימד היא לרומם את השותפים בתחום הכנסים העסקיים בזמנים קשים אלו ולאפשר לגלגלי התעשייה המשיך להסתובב. חברות מייצרות כעת אירועים וירטואליים אלטרנטיביים, שמאפשרים להם 'לחשוב בגדול' ולהפיק הפקות איכותיות לאירועים שהם מקיימים. כנסים הולוגרמיים הם אכן הוצאה גדולה, אבל יכול להיות שהיא מאוד משתלמת לחברות בתחום הבידור בעזרת שיווק באמצעות מציאות מדומה, ויצרניות האירועים. זה אומנם עדיין תחום מאוד חדשני אבל זה בהחלט אפשרי שבעתיד הקרוב הטכנולוגיה הזאת תמשוך לקוחות וצרכנים חדשים, וכבר היום מציאות מדומה לאירועים נחשבת לתחום פופולרי.
לא קשה לחשוב איך ניתן להשתמש בהולוגרמות מהסוג הזה ליצירת אפקט ה"וואו" המתבקש. חשבו למשל על הצגה ראשונה של מוצר הנמצא בשלבי תכנון או פיתוח, שתאפשר לקהל הרוכשים או המשקיעים הפוטנציאליים לראות אותו בגודל אמיתי. דוגמה מוצלחת נוספת היא הרצאה, או אפילו הופעה מוזיקלית, של אומן מהשורה הראשונה שלא יכול להימצא באופן פיזי באירוע.
הולוגרמות תלת ממד הן כאן בשביל להישאר, בכל התחומים, ובניגוד לשנים עברו: היצירה שלהן היא נגישה יותר מאי פעם. כדי להפיק אותן עליכם ליצור קשר עם חברה המתמחה בהפקת סרטוני מציאות מדומה, מציאות רבודה וכמובן שגם הולוגרמות. זה בדיוק מה שאנחנו מייצרים עבורכם, בהתאמה מלאה לצרכים שלכם. בשנים האחרונות לקחנו חלק במספר פרויקטים משמעותיים ופורצי דרך בתחום, וגם אליהם תוכלו להיחשף.