הפקת סרט ב-360 מעלות – תועלות ושימושים
העולם מתקדם ואיתו הטכנולוגיה שהפיתוחים בה לא עוצרים לרגע. כל מה שהתרגלנו אליו בעבר שונה היום ודברים שעשינו בצורה מסוימת, נעשים היום אחרת לגמרי. השינויים הם התחומים שונים כשאחד מהם הוא עולם הקולנוע והסרטים בכלל. עד לפני כמה שנים מה שראינו היה מוגבל למלבן בו היתה מתרחשת כל העלילה. מלבן שהיווה נקודת מבט מסוימת ולא היתה אחרת. אך היום יש כבר אפשרות להרחיב את הצפייה, להעצים את החוויה ולראות סרטים ב-360 מעלות.
הפקת סרט ב-360 מעלות היא אחד מהפועלים היוצאים של המציאות הרבודה והיום עושים שימוש בסרטים כאלו בתחומים שונים וגם לטובת מציאות מדומה לאירועים.
כשמדברים על הפקת סרט ב-360 מעלות למה מתכוונים?
אם ננסה להסביר בפשטות מהי הפקת סרט ב-360 מעלות, נראה שהפירוש הוא סרט שניתן לצפות בו מזוויות שונות.
כפי שציינו, צפייה בסרט עד היום זה היה אומר צפייה מזווית אחת בלבד. אך היום אפשר לראות לכל הכיוונים מה שאומר ל-360 מעלות. יש התרחשות שלימה כמו במציאות ואפשר לבחור מאיפה לראות אותה.
זה אומר שאם יש כמה דמויות בסרט לצורך העניין, ניתן לבחור לראות את הסצנה מזווית של אחת הדמויות ומיד לאחר מכן בעיניים של דמות אחרת.
אין ספק שזה מעשיר את חוויית הצפייה בצורה דרמטית והופך אותה למציאותית לגמרי.
הרעיון שעומד מאחורי הפקת סרטי 360 מעלות הוא שהצופה יחווה את הסצנה ממש כאילו היא המציאות, כמעט כאילו הוא רואה הולוגרמה של ממש, וירגיש חלק ממנה ושהוא יישאב אליה לגמרי.
איך זה קורה?
הפקת סרט ב-360 מעלות היא לא הפקה רגילה והיא מצריכה ציוד מיוחד, תוכנות מיוחדות ולא מעט יידע ובעיקר ניסיון.
היא דורשת מצלמות מיוחדות עם עדשות מתקדמות שיכולות לצלם מזוויות שונות.
היא דורשת תוכנות עריכה ייעודיות למטרה הזו, רחפנים להעשרת הזויות. וכמובן, היא כוללת תוספות שונות בדמות תוספות גרפיקה מיוחדת, מוזיקה מתאימה, טקסטים שונים וכדומה.
כל מה שיעשיר את הסצינה, כל מה שיהפוך אותה למציאותית יותר יהיה חלק מההפקה.
התועלות
- שליטה מלאה – כשהצופה צופה בסרט הוא יכול לבחור מאיזה זווית הוא רואה אותו.
הוא למעשה משייט בין נקודות הצפייה השונות והוא רואה תמונה מלאה ולא רק תמונה מלבנית.
הוא מעין שולט בסצנה ויכול להחליט מאיפה לראות אותה מה שנותן לו כצופה המון כוח. - חלק מהסצנה – כשרוצים להעביר איזה שהוא מסר ולא משנה איזה, צריך לרתום את הצופה.
סרט ב-360 מעלות הוא סרט שגורם לצופה להיות חלק מהסצנה. להרגיש שהוא שחקן בה מה שיגרום לו לתחושת שייכות וחלק מהדבר הגדול. - חוויה חושית עוצמתית – בסופו של דבר מעבר להכול, צפייה בסרט 360 מעלות היא צפייה כיפית יותר ועשירה יותר.
כמו משחקי מציאות רבודה.
שימושים
הפקת סרט ב-360 מעלות יכולה להיות לשימושים שונים, והשימושים הללו הולכים ומתרחבים כל הזמן, וביניהם:
- הפקת פרסומות – פרסומות אמורות לגרום לצופים להרגיש משהו, לעודד אותם בסופו של דבר לרכוש או לצרוך משהו.
בשביל שזה יקרה צריך לספק חוויה לא פחות מעוצמתית. סרטי הפרסומות הרגילים כבר הולכים והופכים לנדושים והאפקטיביות שלהם כבר פחותה ביחס לעבר.
הפקת סרט ב-360 מעלות מחייה את עולם הפרסומות. - סרטי תדמית – כשרוצים להפיק סרט תדמית לארגון, חברה או לכל מטרה אחרת ורוצים להעצים את הרגש,
אין כמו סרט ב-360 בשביל להשיג את האפקט הזה. - סרטי מידע – סרטי מידע אלו סרטים בהם רוצים להעביר איזה שהוא מסר ורוצים שהוא יעבור בצורה אפקטיבית.
כך למשל אם רוצים להעביר מידע למשקיעים על חברה מסוימת או שלקראת פגישה עסקית רוצים להעצים רגש. - סרטי תיירות – כשרוצים למשוך תיירים, צילום ב-360 מעלות הוא דרך מצוינת לעשות את זה.
אין כמו לגרום למישהו בצד השני של העולם להרגיש כאילו הוא במקום אחר לגמרי. - סרטי בנייה ותשתיות – יש סרטונים שמיועדים לתעד בנייה ותשתיות למטרות שונות. כשמצלמים מזוויות שונות הם מקבלים חיות ומקבלים כוח רב יותר מאשר אם הם נשארים בזווית אחת.
- הופעות ואירועים – סרטי 360 מעלות של הופעות ואירועים מנציחים אותן למעשה כי מי שצופה לאחר מכן בסרטון מרגיש כאילו הוא שם.
הפקת סרטים ב-360 מעלות היא דרך מדהימה לקחת את הצופים למקום אחר.
מציאותי יותר, עשיר יותר, מעניין יותר וכייפי הרבה יותר.