CLOSE

    צור איתנו קשר





    13/10/2020 מאת: Virtualion

    שיווק באמצעות מציאות מדומה – סרטוני vr ועוד

    כל עסק או נותן שירותים יודע עד כמה נושא השיווק חיוני להצלחה שלו. שיווק נכון הפונה בצורה מדויקת לקהל היעד עשוי להפוך את העסק למותג של ממש, להבליט את יתרונותיו ביחס למתחרים ולהגדיל בצורה משמעותית את מאגר הלקוחות והרווחים שלו. אלא שגם כאן יש תמיד לאן לשאוף. שיווק מוצלח המגלם בתוכו יציאה מהקופסה ויצירתיות עשוי להפוך את היתרונות האלה למוחשיים הרבה יותר ולקדם את העסק באינספור חזיתות. כאן בדיוק נכנס לתמונה שיווק באמצעות מציאות מדומה, המוכיח עצמו פעם אחר פעם כאחת ההחלטות האסטרטגיות היותר מומלצות שיש.

    שיווק באמצעות מציאות מדומה – שיווק דרך חוויה

    מציאות מדומה, כידוע, היא פיתוח טכנולוגי מתקדם היוצר סימולציה "אמיתית" של סביבה, כך שהמשתמש – המצויד במשקפי מציאות מדומה ייעודיים – מרגיש כאילו נמצא בתוכה באמת ובתמים. כבר מההגדרה הדי בסיסית הזו אפשר להצביע על כמה אופנים עיקריים של שיווק באמצעות מציאות מדומה, וכמובן שגם על היעילות שלהם.

    אפשרות מוצלחת של שיווק באמצעות מציאות מדומה היא פשוט להציג לקהל הלקוחות הפוטנציאלי את המוצר המשווק בצורה הריאליסטית ביותר שיש: חשבו למשל על חברות נדל"ן. מציאות מדומה בעולם הנדל"ן מאפשרת לרוכשים פוטנציאליים "לסייר" בנכסים שהיא מוכרת, חברות תיירות שלוקחות את המשתתפים באירוע לסיור וירטואלי ביעד שהיא משווקת, חברת אופנה החושפת את הלקוחות לתצוגת האופנה בה מוצגת כל הקולקציה החדשה או על חברת נעליים המשווקת נעלי שטח ומדמה דרך המציאות המדומה באופן הליכה בתנאי שטח מאתגרים עם הנעליים.

    יש מקרים בהם אפשר להכניס לתוך תרחיש המציאות המדומה גם את החפץ המשווק עצמו, כך שניתן להתנסות בו באופן מלא. אין הרבה דרכים יעילות יותר לחשוף את המשתמשים הפוטנציאליים למוצר ולהבליט את היתרונות שלו.

    מציאות מדומה ככלי תקשורת

    נקודה חשובה נוספת היא שבאמצעות מציאות מדומה ניתן להעביר מסרים מדויקים לקהל היעד. כמובן שהעברת מסרים אפשרית באינספור דרכים אחרות, אולם מחקרים הראו שמסרים המועברים במהלך סרטון או פעילות של מציאות מדומה פשוט ייקלטו בצורה משופרת.

    יש לכך כמה סיבות. האדם הרי חווה את הסיטואציה המדומה בצורה מלאה וער לכל פריט בה מבחינה חושית, כך שסבירות גבוהה שהמסרים המצופים אכן יוטמעו במוחו. זאת ועוד, ההתנגדות למסר השיווקי שמאפיינת חלק מהאנשים הנחשפים אליו, בתנאים מסוימים, עשויה לרדת פלאים כאשר בוחרים להעביר אותם דרך סיטואציה של חווית מציאות מדומה, שתהיה מהנה ובלתי נשכחת.

    אז איך עושים שיווק באמצעות מציאות מדומה?

    שיווק באמצעות מציאות מדומה דורש, מטבע הדברים, פנייה למומחים. הסיבה הראשונה היא טכנית במהותה. יש צורך בציוד מתקדם על מנת להפיק את הסרטונים, וכמובן שגם כדי שקהל היעד יוכל לצפות בהם ולהיכנס לעולם שלהם. רק חברות שזהו תחום ההתמחות שלהן תוכלנה להפיק סרטונים איכותיים, העומדים בכל הדרישות הטכניות הדי מחמירות הנדרשות כאן. אל תשכחו שסרטון מציאות מדומה שאינו מוצלח, או אפילו חובבני, עלול לחולל את האפקט ההפוך ולפגוע בתדמית ובמוניטין של החברה המיוצגת בו.

    הניסיון בהחלט חיוני גם בהיבטים אחרים הנוגעים לתהליך. המציאות היא שאין סרטון מציאות מדומה אחד אשר דומה לחברו. מעבר לצדדים הטכניים של המלאכה, על הגורם המציע שירותי שיווק באמצעות מציאות מדומה באופן מלא את החברה, המוצר או השירות המשווקים, לערוך מחקר מקדים על פיו יתבצע הקריאייטיב, לבנות תסריט מדויק ולבצע את ההפקה המקדימה (בחירת לוקיישן, ליהוק וכדומה), ההפקה בפועל, העריכה והגימורים סופיים. הניסיון, הידע והכישורים של אנשי החברה הלוקחת את המושכות הם קריטיים להצלחה בכל אחד מהשלבים האלו.

    הפקת סרטוני מציאות מדומה היא תהליך דינמי, הנעשה במעורבות גדולה של הלקוח שרואה כיצד הסרטון שלו קורם עור וגידים עם התקדמות העבודה. לכן חשוב שהחברה המפיקה את הסרטונים תהיה זמינה, תעשה את כל המאמצים למלא את דרישות הלקוח ותפעל בתיאום מולו.