CLOSE

    צור איתנו קשר





    07/09/2019 מאת: david

    לאילו כיוונים מרגשים מציאות מדומה הולכת?

    לאילו תעשיות תתאים מציאות מדומה?

    סרטים המבוססים על טכנולוגיית המציאות המדומה לוקחים את נושא השיווק צעד אחד (או אפילו יותר) קדימה. אין מדובר בסרט שצופים בו ומבינים ממנו את המסרים השיווקיים אלא מדובר כאן בחוויה אמיתית שהצופה, שהוא הלקוח הפוטנציאלי, יכול להשתתף בה ולחוש אותה. בניגוד לטלוויזיה המסורתית בה הצופה נמצא מרוחק מהמסך במציאות מדומה הצופה לוקח חלק בסרט, הוא נמצא היכן שמנהל השיווק רוצה שהוא יימצא, הוא חש את התחושות שרוצים שהוא יחוש וחווה את החוויה שנתפרה עבורו. נשאלת השאלה – אילו תעשיות יוכלו לנצל את התכונות האלה לטובתם? עבור אילו תחומים הפקה המתבססת על הטכנולוגיה תהיה כדאית ותשיג את המטרות?

     

    ארכיטקטורה

    האדריכל ומעצב הפנים רוצים להזמין את הצופה להרגיש את החום, הנוחות והעיטוף של חלל מעוצב. מה שבעבר היה יכול לעבור באופן חזותי דרך תמונות וסרטונים – היום פשוט לא מספיק. חוויות וי אר לעולם הארכיטקטורה מספקות לצופה את הגימורים, המראות, שילובי הצבעים והתחושה בחלל שיתקבל בסיומו של התהליך. בעצם, בזכות חוויות אלו יכולים הצופים לשוטט ולסייר בבית החדש שלהם שעדיין לא שופץ, לראות איך יתקבל בניין או בית שהתכנון שלו נמצא כעת בשלביו הראשונים ובזכות המסע הרב חושי שיחוו – יוכלו הצופים לקבל החלטות ולהבין בדיוק מה המוצר המוגמר ואיך הוא מתאים להם ולשירות שהם מחפשים.

     

    עולם התיירות

    תארו לעצמכם שאפשר היה לבקר במקום מסוים בלי באמת להגיע אליו. לשוטט בכמה מקומות ורק אז לבחור להיכן לנסוע עם המשפחה או בן הזוג. באמצעות הפקת חוויות וי אר לתעשיית התיירות – זה אפשרי. בעזרת הסרטים אפשר יהיה לראות את האתרים ודרכי הגישה ביעד, לבחון כמה מקומות לינה או חדרי אירוח וכך להחליט האם כדאי להגיע למקום הזה או שעדיף לבחור ביעד אחר. כך גם לגבי אתרים תיירותיים, דוגמת סיור וירטואלי במוזיאונים. הצופה התייר ירגיש ממש כאילו הוא נמצא במקום ויוכל לבחון את המקום 360 מעלות סביבו. לא עוד תמונות, המלצות, חוות דעת או התלבטויות.

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

     

    תחום הנדל"ן

    לא חייבים לראות שרטוטים ואפילו לא חייבים להגיע לסיור בדירה. היום תוכלו לקחת את השוכרים או הקונים הפוטנציאליים לסיבוב וירטואלי שבו הם יראו את הנכס מכל נקודות המבט שלו, ירגישו את הציפיה כשמגיעים אליו, יראו את הנוף הנשקף מהחלונות שלו ויוכלו לבצע סיור וירטואלי בחופשיות בין החדרים. שימוש בטכנולוגיה יאפשר סינון של נכסים ללא הטרחה של הגעה אליהם.

     

    תעשיית הרכב

    רכב חדש הוא סמל סטטוס והוא חוויית נהיגה חדשה. סוכני המכירות של כלי הרכב רוצים להזמין את הקונה לנסיעת מבחן כדי שירגיש את המושבים, ישמע את רעשי המנוע, יחווה את החיכוך בין הצמיגים לתוואי הדרך ויתרשם מחוויית הנהיגה והנסיעה. סרט מציאות מדומה לתעשיית הרכב מתאים בדיוק לזה. באמצעות סאונד 360 ואפטר אפקס אשר יולבשו על הסרט ייכנס הצופה לעולם פנטזיה סביב המותג הנחשק ויוכל להרגיש ולחוות את תכונות הרכב בצורה עוצמתית הרבה יותר ממה שהיה חווה במציאות.

     

    עולם הרפואה

    למציאות מדומה יש את היכולת לאפשר לנו לחוות את נבכי הגוף האנושי ולראות אזורים בגוף שלא יכולנו לראות בעבר. בימים אלו סטודנטים מתאמנים על גופות שמין הסתם לא מגיבות באותה צורה כמו שחולה אמיתי היה מגיב. באמצעות ה-VR ובטכניקת שחזור 360 אנימטיבית אנחנו יכולים לחוות לפרטי פרטים כול חלק פנימי בגוף שנרצה לראות וליצור סימולציות הכשרה שונות עבור מתלמדים חדשים.

    כותב המאמר הינו דוד בן משה מפיק ראשי בחברת virtualion המפיקה חוויות מציאות מדומה.

    לחלק ב' של המאמר לחצו כאן.