CLOSE

    צור איתנו קשר





    22/01/2023 מאת: Virtualion

    דימוי המציאות: מגמות חמות לשנות 2023

    השנה האזרחית החדשה כבר כאן, וכפי שזה נראה כרגע, היא צפויה להיות הזמן בו טכנולוגיות כמו מציאות מדומה (VR) באמת מתחילות להמריא.

    מגמות VR לשנת 2023

    בשנת 2022 נרשם אימוץ רב יותר של משתמשים, בעקבות הצגת הציוד של  META בעלות נמוכה יחסית, יחד עם שיפורים בגרפיקה ובשימושיות מוחלטת. מגוון היישומים גדל והם הפכו לקלים יותר לשימוש – אפילו למתחילים. כמו כן, נרשמה השנה עליית המטאוורס. אז 2022 היתה שנה מעניינת, אך מה יקרה ב- 2023? מה השנה הזאת יכולה להביא על מנת להפוך את ה-VR לאפילו טובה יותר? הנה התחזיות שלנו למגמות שאנו צפויים לראות ב-2023.

    יותר אפליקציות לדימוי המציאות

    התקדמות טכנולוגית זו הולכת להיות פופולרית מאוד בשנים הקרובות, ואנו נראה יותר ויותר אפליקציות VR מדליקות. יחד עם זאת, האתגר הגדול הוא התלות בחומרה. משקפיים לדימוי המציאות  עדיין יקרות בצורה משמעותית עבור הצרכן הממוצע. אך המהנדסים מנסים לשלב יכולות לדימוי המציאות באפליקציות סלולר על ידי שימוש בחומרה המתוחכמת של המכשירים החכמים.

    המפתחים ימשיכו לשלב יכולות לדימוי המציאות באפליקציות על מנת לספק למשתמשי קצה חוויות מציאות משולבת. אפילו אם יעבור זמן עד שהמעצבים יצליחו לייצר עיצוב ממשק משתמש יוצא דופן, עדיין זה ירחיב את השימושיות של החומרה המדמה את המציאות  ויהפוך אותה למושכת יותר גם למשתמשים שלא עובדים איתה כרגע.

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    כלי מפתחים קלים יותר

    תהליך פיתוח פתרונות לדימוי המציאות לחברות מסחריות הפך לפשוט וקל יותר, וצפוי כי מגמה זו תימשך גם בשנה הבאה, ואנו נראה יותר ויותר חברות העושות שימוש בטכנולוגיה זו, כשאחת הסיבות לכך היא שמספר עסקי הפיתוח גדל בקצב מטורף.
    מעבר לכך, המפתחים עצמם יכולים לעבוד במהירות וביעילות רבה יותר הודות לכלים מובילים בהם הם משתמשים, כמו מנועי "Unity" ו-"Unreal", המאפשרים שחרור תכונות חדשות וחשובות לדימוי המציאות,  ומרחיבים את יכולות המדיום בתדירות גבוהה יותר מאשר בשנים הקודמות. לכן, עסק שרוצה לכלול מציאות מדומה בנוכחות האונליין שלו יוכל להשתמש במגוון משקפי מציאות מדומה עם אותו פתרון תוכנה.

    מגמות מציאות מדומה 2023

    בשנת 2023 צפויות להיות יותר אפליקציות לדימוי המציאות

    דימוי מציאות גם לעסקים וחברות קמעונאיות

    טכנולוגיות לדימוי המציאות משתלבות יותר ויותר בתוכניות ההכשרה של מספר הולך וגדל של חברות. להלן מספר דוגמאות:

    • ענף הקמעונאות: טכנולוגיות אלו מאפשרות לעובדים בענף הקמעונאות להיכנס לתוך עולם וירטואלי בו הם נדרשים לנהל מצבים שונים של לקוחות או קונים הנכנסים לחנות. כך, אין יותר צורך בהפרעה ובשיבוש הפעילות השוטפת של החברה במטרה להכשיר את צוות העובדים.
    • וולמארט: השתמשה באסטרטגיה זו בארצות הברית במטרה להכין את הצוות לשירות טוב יותר במהלך ה-"Black Friday". הם יצרו תרגיל שכלל משחקי תפקידים במצבים שונים בעזרת דימוי המציאות, והעובדים התבקשו לקבל החלטות על סמך מה שצפו באותן סצנות.
    • רשתות קמעוניות מובילות בבריטניה: רשתות מובילות אלו, כדוגמת "Tesco", "Sainsbury's", "Morrisons" ו-"Co-op", משתמשות כעת בטכנולוגיות דימוי המציאות למטרות שונות.
      בעקבות הצלחתה של וולמארט, סביר להניח שגם עובדי הרשתות הקמעוניות בבריטניה יקבלו תוכניות אימון דומות.

    שיתוף פעולה בין מפתחים

    פורום הסטנדרטים של המטוורס נוסד בשנת 2022 מתוך כוונה לספק קווים מנחים לסוכנויות תקינה ברחבי העולם, בכל הקשור לתהליך פיתוח הסטנדרטיזציה והתמיכה בתחום. החברים בפורום כוללים חברות אינטרנט, טלקום ושירותים מקצועיים חשובים. סביר להניח שהיישום הראשון של מסקנות מהקבוצה יתרחש בשנת 2023.

    השותפות הניסיונית בין "מטא" ו-"מיקרוסופט", בהיבט של חשיפת ה-"Quest Pro", הוא הבולט ביותר, ויכול להעיד על מגמה גוברת של שיתוף פעולה בין שחקני מציאות מדומה גדולים בפיתוח משותף של המטאוורס. עם מספר גדל והולך של יצרני חומרה הבוחרים כעת לשתף פעולה בגלוי, הרעיון של מטאוורס מובנה היטב הולך וגדל, וסביר להניח שהוא יהפוך למבנה הרבה יותר מגובש במהלך השנה הבאה.

    אנו עדיין בשלבים המוקדמים של הפיתוח של המטאוורס, והצעד הבא צפוי להיות קליטה המונית ושילוב טכנולוגיה לדימוי המציאות בסביבות היומיומיות. זה, יחד עם הקלות הגוברת בפיתוח אפליקציות ותוכן לדימוי המציאות, יוצרים תקופה מלהיבה. נראה שהמטאוורס האמיתי יתחיל ב-2023. ראוי לציין, כי מדובר על טכנולוגיה מאוד פופולרית ויש לה שימושים רבים. כך למשל, כיום הנושא של מציאות מדומה לאירועים נחשב מאוד פופולרי.