CLOSE

    צור איתנו קשר





    08/01/2023 מאת: תמר

    מציאות מדומה בשימוש עולם הבנייה

    בנייה וטכנולוגיה הולכים ביחד מזה שנים רבות, בהתפתחות מרהיבה של פתרונות למול אתגרים. החל מהשטיכמוס הצנוע והגאוני ועד פלס הלייזר המודרני, בין low tech להייטק – מוצב אתגר ונמצא פתרון. אפילו המאבק הכמעט אינפנטילי, על תואר הבניין הגבוה ביותר בעולם, הניב אינספור שיפורים ושכלולים טכנולוגיים עבור ענף הבנייה. למשל פתרונות לתחום המעליות ההכרחי או משקולות האיזון המבריקות שבראש גורדי השחקים. התפתחויות אלה ניזונות מתחומי ידע רבים, כגון פיזיקה, כימיה, מטלורגיה ואפילו מחשוב. מדי פעם, במקום צעד קטן נוסף קדימה, אנו עדים לזינוק של ממש עקב חידוש כלשהו. זינוק בולט כזה בתחום הבנייה, מציג תחום מציאות מדומה. מהם האתגרים הרבים שעליהם הוא עונה? וכיצד נראה השימוש בכך בפועל?   

     

    השפעה רחבה, צעד גדול קדימה

    פרויקטי בנייה מציבים אתגרי המחשה והצגת רעיונות ברורה. כתוצאה מכך, ישנם גם אתגרים בתקשורת בין גורמים שונים שקשורים לפרויקט. יישום חכם של מציאות מדומה עשוי לפתור זאת. מהיבט אחר, טכנולוגיה זו מסוגלת להזניק קדימה גם את הדרכת העובדים ובכך אגב, גם לתרום לשימור עובדים. מייד נרחיב ותוכלו להתרשם, עד כמה מדובר בהשפעה רחבה, אשר מהווה צעד גדול קדימה. אך לפני כן, תזכורת קצרה: מציאות מדומה, מציאות וירטואלית, Virtual Reality או VR, מתייחסים כולם לאותו הדבר. זו היא סביבה שמיוצרת ומנוהלת באמצעות מחשב ומקיפה את כל שדה הראייה. כך "נכנסים לעולם חדש", תלת ממדי, בו מומחש היטב כל מה שרק תרצו. המשתמשים בסביבה כזו נמצאים באינטראקציה איתה, שהיא לפני הכל ויזואלית – היכולת להניע את הראש ולהסתכל לכל כיוון רצוי. 

     

    להיכנס לתוך בניין שעדיין לא קיים

    מציאות מדומה מסוגלת לאפשר "סיור וירטואלי" חופשי וריאליסטי, בתוך בניין שנמצא עדיין בתכנון. בנייה הוא תחום מורכב מאוד, כך שזהו כלי שימושי ביותר במתן מענה לכך. ההמחשה מסייעת לכל בעלי המקצוע הנוגעים בדבר, ארכיטקט, מעצב הפנים, מהנדס מבנים, מומחי תשתית שונים ועוד. כמו כן, מציאות מדומה מספקת שוב ושוב תוצר אחד מובהק – היא מרשימה! זה לא אוסף שרטוטים טכני ומשעמם. לכן כמעט מובטח, שתוכלו להשאיר באמצעותה רושם טוב על לקוחות. מציאות מדומה מאפשרת להציג לא רק את התכנון הבסיסי, אלא גם משתנים מסוגים שונים, אשר ישפיעו עליו. למשל התאורה בשעות יום שונות, עיצוב פנים עם פריטים כגון ריהוט, מראה המקום במזג אוויר מסוגים שונים, עם צמחייה כזו או אחרת בסביבה, פיתוח נוסף של האזור ועוד.  

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

     

    להזניק את הדרכת העובדים לעתיד

    משקפי מציאות מדומה מספקים גם סיוע מעולה למשימות הדרכה שונות. זו יכולה להיות הדרכת עובדים ראשונית בכניסתם לעבודה (onboarding), הקניית מיומנויות מהירה או תרגול ושיפור איכות עבודתם. ניתן גם להדריך ולתרגל בעזרתה בנושאי בטיחות, באופן קל, יסודי ובטוח מאוד. 

    עוד נקודות חשובות, להשלמת התמונה 

    • ROI מצוין – שימוש יעיל בטכנולוגיה זו, מספק החזר השקעה מצוין. זו תהיה השקעה חד פעמית (ברכישת הציוד והתוכנה), אשר תניב לאורך זמן תועלות רבות ויקרות ערך: חסכון במשאבים, שיפור בפרודוקטיביות, צמצום תאונות ועוד. 
    • עבודה משותפת – אנשי מקצוע במיקומים מרוחקים שונים יכולים לעבוד ביחד, במרחב עבודה וירטואלי משותף. מרחבים כאלה זמינים באמצעות תוכנות ייעודיות ואפשר גם לפתח פתרון מסוג זה, במיוחד עבור דרישות של חברה ספציפית. 
    • עבודה מהשטח – מה אם דרוש שיתוף פעולה לגבי מבנה קיים או בהקמה, באמצעות עובד בשטח? כאן נכנסות לתמונה (תרתי משמע) הטכנולוגיות של augmented reality או mixed reality. דמיינו מבנה כזה שאליו מגיע טכנאי והסמארטפון שלו מציג וידאו חי של המקום לגורמים אחרים. מי ששותף לשיחת הוידאו הזו, יוכל להיות באינטראקציה עם התמונות. למשל להוסיף אלמנטים גרפיים שונים ואף לצייר על הוידאו באופן חופשי. 
    • פתרון שתפור במיוחד עבורכם – יש פלטפורמות מוכנות לנושאים אלה. עם זאת, בפני  חברות שונות עומדים אתגרים שונים ולעתים מיוחדים. לכן מה ש"מתאים לכולם", למעשה לא מתאים בדיוק לאף אחד. הטוב ביותר, הוא לפנות לחברה מנוסה שמתמחה בתחום זה, לכל הפחות בכדי לקבל ייעוץ ראשוני.