CLOSE

    צור איתנו קשר





    04/02/2021 מאת: Virtualion

    פרסום באמצעות שימוש בטכנולוגיית 'מציאות דומה'

    אם אף פעם לא התנסיתם בעולם המציאות המדומה, אל תדאגו, כמעט שבלי ספק תהיה לכם הזדמנות בקרוב. 75% מהחברות הגדולות ביותר הטמיעו את המציאות המדומה לתוך מערך השיווק שלהם וזה לא מפליא כי זה כלי מאוד עוצמתי. הכירו שיטות פרסום בטכנולוגיית מציאות מדומה.

    פרסום בטכנולוגיית מציאות מדומה

    באופן הברור ביותר, הטכנולוגיה עוצמתית כי היא מאפשרת לנו באופן קרוב ואישי לערוך הכרות עם מוצרים מסוימים אבל שמסתכלים על זה אף יותר מקרוב  –  מהזווית של הפרסום יש הרבה מה לאמור מבחינת שיפור מודעות הצרכן, זירוז תהליכי רכישה, והצגת אפשרויות מותאמות אישית לקונים וזה אך ורק חלק מהסיפור כולו.

    בהמשך אני אבהיר את הבסיס של המציאות המדומה ואעדכן את הקוראים בחלק מאסטרטגיות הפרסום הגדולות והברורות ביותר שחברות השתמשו בהן לאחרונה עם הטכנולוגיה המתקדמת הזאת.

    מהי מציאות מדומה ואיך היא עובדת?

    מציאות מדומה: זה מונח כולל של כל התנסות ששמה את המשתמש במימד או עולם אחר.

    אפשר להשתמש בטכנולוגיה על מנת לבקר בעולמות דיגיטלים או בעולמות שמערבים בין העולם המציאותי והעולם הווירטואלי.

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    מציאות רבודה: זה באופן כללי טכנולוגיה שמכניסה תוכן לתוך העולם האמיתי לדוגמא על ידי שימוש במצלמה כמו של הפלאפון שלכם, אחת הדוגמאות היא המשחק Pokemon Go

    מציאות מעורבת: זהו שילוב של תוכן אמיתי ותוכן דיגיטלי שמכיל לפעמים שתי שכבות של וידאו שמורכבות אחת על השנייה ופועלות הדדית – המציאותי והווירטואלי פועלים ביחד.

     

    עכשיו נסתכל על כמה דוגמאות חדשניות בנושא פרסום בטכנולוגיית מציאות מדומה, של יוזמות-שיווק מרכזיות ודוגמאות של יחסי-ציבור שמציעות לצרכנים התנסויות מרגשות ויצרו סערה בעולם זה.

     

     עיתון ה – New York Times

    אין ספק שטכנולוגיית המציאות המדומה הוא אמצעי מצוין לספר סיפור באופן חזותי. לפני מספר שנים מערכת העיתון ה- New York Times העבירה משקפי מציאות מדומה מקרטון לכל המנויים שלה כדי שיצפו בסרטון מציאות מדומה ואף עשו את זה מספר פעמים עם סרטונים שונים. המשקפיים האלו נשלחו אך ורק לקוראים הנאמנים ביותר שלהם כך שזה היה סוג של תמריץ עבורם. הסרטונים הללו קסמו בעיקר לאינטלקטואלים ופילנתרופים אחד מהם נקרא 'חיפוש אחר הלב הקפוא של הכוכב פלוטו' – https://www.nytimes.com/interactive/2016/05/19/science/space/seeking-plutos-frigid-heart-nytvr.html – סרטון זה הציע לחובבי החלל הזדמנות לבדוק את הכוכב הזה באופן אישי ומקרוב בעזרת סוכנות החלל נאס"א. סרטון אחר ששלחה מערכת העיתון, נושאו היה  כיצד נעקרו ילדים מביתם עקב מלחמה. החוויה הרגשית והעוצמתית הזו חיזקה את נאמנות הצופים לניו-יורק טיימס וגרם להם לצפות לעוד סרטים שסיפקה מערכת העיתון.

     

    יצרנית נעלי-טיפוס

    יצרנית נעלי הטיפוס הנודעת Merrell יצרה חוויה ייחודית כשהשיקה את נעלי הטיפוס החדשניות שלה דרך סרטון ארבעה מימדים. זו הייתה הפעם הראשונה שחברה השתמשה בטכנולוגיה ייחודית שנקראת    Oculus Riftשמערבת אלמנטים מחוש המישוש בהליכה על משטחים שונים ואף העבירה חוויה של מפולת-אבנים שהמשתמש צריך לעקוף אותה.

    הסרטון הופיע ב – Sundance festival שהוסיף אלמנט שיווקי נוסף ששילב נעלי-טיפוס עם סרט. זו הייתה חוויה שהטמיעה את עצמה שקרוב לוודאי המשתתפים יזכרו עוד זמן רב .

    חברת North-Face עשתה משהו דומה והציעה למשתתפים הזדמנות לסייר בפארק הלאומי יוסמטי וגם במדינת נפאל. חווית ההיטמעות במציאות רחוקה היא מהלך מבריק לחברה עם פלח-שוק מובחן וייחודי. המשתתפים הרגישו מה זה לסייר בשטח ממש וניתנה להם המוטיבציה לקנות את נעלי הטיפוס הללו תוצרת החברה.

     

    עיצוב הבית

    חברת שידרוג הבית  Lowe  הקימה באמצעות טכנולוגיית מציאות-מדומה תמריץ ללקוחותיה שאיפשר להם להכנס אל תוך חדר-מדומה שיעזור להם לראות איך ביתם יראה אחרי שדרוגו בעזרת המוצרים של החברה, הם גם עבדו עם מיקרוסופט כדי ליצור חוויה שתאפשר ללקוחות לבחור עיצובים ומוצרים על-מנת לעזור להם לדמות איך הם יראו בבתיהם שלהם.

    היתרונות של התמריצים האלו הם שמערכת של מציאות-מדומה אוספת מידע מלקוחות כחלק מסקר-שוק והמידע היקר הזה יכול לתרום לחברה בגיבוש אסטרטגיית מכירות.

    גם לאיקאה יש אפליקציה מבוססת מציאות-מדומה שמאפשרת ללקוחות להניח רהיטים וירטואלים בביתם שלהם ולראות איך הם מרגישים איתם והאם הם יתאימו לביתם. זה כנראה אחד השימושים הפשוטים, נגישים ופרקטיים של היעזרות בטכנולוגיית המציאות המדומה עד היום.

    נסיעות ותיירות

    לפני מספר שנים חברת התיירות Thomas Cook שבסיסה באנגליה יצאה בפרויקט שאיפשר לסוכני-נסיעות לחוות כמה נסיעות, באמצעות טכנולוגיית המציאות המדומה, כדי שאחר-כך הם ימכרו אותם ללקוחות, הפרויקט נקרא 'נסה לפני שתטוס' – זוהי דוגמא כיצד המציאות-המדומה   יכולה לעזור במהלכים שיווקיים – עסק אל עסק(b2b) ועסק אל לקוח(b2c) – זה מהלך שצובר בימינו תאוצה והרבה חברות לא רק מפרסמות את נסיעות-התיירות אלא הם גם יכולים לפרסם מקומות לינה ובילוי תיירותיים ולחלוק עם התיירים ממש איך זה למעשה ללון ולבלות באזורי הנופש שלהם ולשתף את הלקוחות בחוויה.

     

    תחום ההנעלה

    חברת הנעליים Tom שידועה גם בזכות הפילנתרופיה שלה נותנת זוג נעליים לכל לקוח שרכש זוג, מעין 1+1 , השימוש שלהם בטכנולוגיית המציאות המדומה הייתה יצירת חוויה של הליכה לפרו ומתן זוג נעליים למי שנזקק להם שם. הם הרכיבו את הטכנולוגיה בחנויות שלהם ולקוחות יכולים היו להתנסות בה. זוהי דרך מצוינת להשתמש בטכנולוגיית המציאות המדומה על מנת לעשות מסע-מכירות המבוסס על הרגשות של הקונים וזו דרך אפקטיבית להביא למכירה את מוצרי-החברה.

     

    משקפי המציאות המדומה של מקדונלדס

    חברת המזון המהיר הגדולה בעולם יצרה חווית מציאות מדומה לילדים מתחת לגיל 12 , הם יצרו קופסית אוכל לילדים שאפשר לקפל אותה ולהפוך אותה למשקפי מציאות מדומה, היוזמה היא פשוטה וזולה ומעניקה את החוויה של מימדי המציאות המדומה, לקופסאת האוכל מצורפים הוראות כיצד להפוך אותה למשקף המציאות המדומה.

    על-ידי מתן ההזדמנות ללקוחות להכין סוג משקף כזה וגם לתת לילדים את האופציה הפשוטה הזאת, מקדונלדס למעשה סללה את הדרך שהטכנולוגיה הזאת תהיה נגישה להמוני בני-אדם – משקף פשוט ונוח במקום מוצר היי-טק מורכב, לא נגיש ויקר

     

    פרסום בטכנולוגיית מציאות מדומה- נסיעת מבחן בוולבו

    יכול להיות שאחד היישומים הטובים ביותר של מציאות מדומה היא להוציא רכב לנסיעת-מבחן כשאין לך סוכנות של החברה במקום קרוב וזה בדיוק מה שחברת וולבו עשתה לפני מספר שנים.

    את זה הם עשו כשנתנו לאנשים להוריד אפליקציה לטלפון הנייד שלהם.

    זהו מהלך שיווקי מבריק משום שהוא שם את וולבו על המפה על ידי כך שהם הציעו משהו חדשני מבריק ונגיש. במסגרתו הם מציעים גרסה לאפליקציה שנקראית 'מפלט לסופ"ש' שכולל בתוכו נופים של 360 מעלות שמאפשר להרפתקנים לחבר בראשם את צירוף המילים הרפתקאה ווולבו – דבר שנתן את האלמנט המעשי ולמעשה מיתג את יצרנית המכוניות כפי שלא קרה בעבר.

     

    החוויה של המציאות המדומה מציעה ללקוחות אפשרות של ממש  – היטמעות במוצר הנמכר בדרך חדשה, חיבור אליו באמצעות חוויה שלא הייתה להם בעבר. אם מישהו חשב בעבר על נעלים עמידות במים הם משהו מעשי לחודשי החורף הרי שעכשיו הוא מחבר בין נעליי החברה לטיולי מחנאות כל החיים, כך גם עם ההרפתקאה שוולבו מציעה.

    כל החוויות האלו, מהחברות,  כ"כ שונות אבל הן עושות דבר אחד טוב – הן מטמיעות, בעזרת המציאות המדומה, את הקונה הפוטנציאלי, בהתנסות בלתי נשכחת שאין דומה לה.

    ניתן לראות את הרושם שנגרם ע"י הטכנולוגיה במסע-פרסום על-ידי נגיעה אישית בלקוח – אחרת לא ניתן היה לו להתנסות או שאולי הלקוח רוצה מאוד בהתנסות הזאת אבל יוצא לו לחוש אותה רק לעיתים רחוקות.

    טכנולוגיית מציאות מדומה נותנת אפשרות ללקוח להגדיר מחדש את ההתנסות שלו עם המוצר כאשר בו-זמנית הוא מתקרב מאוד להתנסות הזו. היום מסעות-פרסום מבוססי מציאות מדומה מוכיחים שהיום יותר מאי-פעם אסטרטגיה שיווקית חדשנית הכוללת בתוכה הצעה להתנסות חוויתית מיוחדת ובעלת יכולת-היטמעות אצל הלקוח היא משהו שנוגע בחיים ובלבבות האנשים בדרך חדשה ומיוחדת.