CLOSE

    צור איתנו קשר





    12/11/2020 מאת: Virtualion

    כל היתרונות של אימונים באמצעות מציאות מדומה

    על פי האמרה הידועה, "קשה באימונים – קל בקרב". העיקרון פשוט: ככל שהאימונים שלנו מאתגרים וממוקדים יותר, כך גדלים הסיכויים שברגע האמת נתפקד בצורה המיטבית. אבל מהי בדיוק הדרך הנכונה והיעילה ביותר להתאמן? הכירו: אימונים באמצעות מציאות מדומה.

    אז איך עושים אימונים באמצעות מציאות מדומה?

    בשנים האחרונות עלתה המודעות ליתרונותיהם של אימונים באמצעות מציאות מדומה, שיכולים להתאים לאינספור מטרות ובמגוון בתחומים. אימונים אלו מציעים שורה ארוכה של יתרונות, המסבירים מדוע גופים שונים בישראל ובעולם משלבים אותם כבר היום כחלק אינטגרלי בתוכנית האימונים שלהם, ומדוע הציפייה היא שהתופעה רק תתרחב בשנים הבאות.

    כיצד בדיוק מציאות מדומה משתלבת בתוכנית האימונים?

    מטרה מרכזית של רוב תוכניות האימונים, כידוע, היא להכין את המתאמנים לתרחישים שונים שהם עשויים להיתקל בהם בעתיד הקרוב או הרחוק. כבר כאן אפשר להבין את היתרונות של אימונים באמצעות מציאות מדומה. כידוע, המציאות המדומה יוצרת סביבה ריאליסטית במיוחד, שהאדם המרכיב משקפי מציאות מדומה ייעודיים מרגיש כאילו הוא נמצא בתוכה. תכנון סביבת המציאות המדומה וה"סצנות" שהמתאמנים לוקחים בהן חלק יכול להיעשות בפרטי פרטים. עד למצב בו המתאמנים ירגישו שהם ערוכים לכל תרחיש, כפי שאכן מצפים מהם.

    מעלה משמעותית נוספת של אימונים בעזרת מציאות מדומה קשורה לאופן שבו המתאמנים חווים את הסיטואציה. במהלך השנים השתרשה הידיעה לפיה מציאות מדומה היא כלי המאפשר למידה "עמוקה" במיוחד. להבדיל מאימונים אחרים הנעשים בהיסח הדעת או מבלי שהמתאמן מקדיש לכך את כל כולו, החוויה המושגת דרך מציאות המדומה היא עוצמתית במיוחד. האדם למעשה מתנתק מהסביבה הפיזית שלו ומתמקד אך ורק בסיטואציה שהוא חווה בעולם המדומה. כל פריט בתוכנית האימונים, חוויה שהמתאמן עובר או החלטה שהוא מבצע, צפויים להיחקק אצלו בזיכרון. הידע הזה עשוי ללוות אותו לאחר מכן, בין אם במודע ובין אם לא.

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    השמיים הם הגבול

    אימונים באמצעות מציאות מדומה עשויים להתבצע בכלל תחומי הפעילות בהם נדרשים לימודים או הכשרה, ואפילו רואים היום מציאות מדומה בתיירות, שיווק ותחומים נוספים. כבר היום אנחנו עדים לשימוש תדיר במציאות מדומה בשלל עולמות. חיילים ואנשי כוחות ההצלה והביטחון יכולים לתרגל באמצעות המציאות המדומה מגוון רחב של סיטואציות, שעלולות להתרחש מהר מאוד בעולם האמיתי. נהגים וטייסים יתרגלו בצורה מציאותית ככל שאפשר את הנהיגה או הטיסה, כך שהם יוכלו לצאת לשטח עם מקסימום הכשרה.

    אימונים באמצעות vr משתלבים היטב בסימולציות בטיחות, במערכי ההדרכה של אנשי מכירות, בהכנה של מדריכי טיולים לקראת מסלול מסוים – והרשימה עוד ארוכה, אפילו מאוד. ההערכות לכן של יודעי דבר בעולם הן שהביקוש לתוכניות אימונים באמצעות מציאות מדומה רק ימשיך לעלות ולהתגבר בשנים הקרובות, בד בבד עם התפתחויות טכנולוגיות כאלה או אחרות שעשויות להיכנס לתחום.

    אימונים באמצעות מציאות מדומה – איך מבצעים את התהליך?

    בסופו של דבר, תוכנית אימונים המבוססת על vr צפויה להיבנות מאפס, על פי מטרות האימון, התחום אליו הוא משתייך, הרצונות של המאמנים וכן הלאה. ההתפתחויות הטכנולוגיות המשמעותיות של השנים האחרונות הביאו להגדלה משמעותית של האפשרויות, עד שלמעשה ניתן לבנות כאן כל עולם או להמחיש כל סיטואציה. זאת כמובן בהנחה שהחברה אליה פונים לצורך הפקת הסרטונים מחזיקה במלוא הידע הטכני, הציוד והכישרון הנדרשים.

    חשוב שתהליך הבנייה של תוכניות האימונים ייעשה בתיאום מלא מול הלקוח, כלומר, הגורם שמעוניין להרכיב את תוכנית האימונים. זהו תהליך דינמי המבוסס על שיתוף פעולה מלא בין הצדדים המעורבים, תוך אפשרות לשינויים לאורך הדרך במידת הצורך: כך למשל יש מקרים בהם מעוניינים לשנות דבר מה בתוכנית האימונים לאחר שרואים כיצד המתאמנים מתמודדים איתה בפועל. לכן חשוב לפנות לחברה שמתחייבת להיות זמינה עבור לקוחותיה לכל אורך הדרך, בנוסף להתמחות ארוכת שני בתחום של מציאות מדומה.