צור איתנו קשר
11/05/2020 מאת: david

מה הקשר בין מציאות מדומה תיירות ו- 360 מעלות?

כשהמציאות המדומה נפגשת עם עולם התיירות

ישנם תחומי חיים שבהם המציאות המדומה לקוחת חלק, תורמת תרומה מסוימת או משפרת יכולות. כאשר מדובר על עולם התיירות נדמה לעיתים שמדובר בעצם בשני תחומים שיש בהם הרבה מן המשותף ולכן אך טבעי שהם יהיו משולבים זה בזה בצורה טובה מאד שתביא איתה בשורה טכנולוגית לא קטנה. איך זה קורה? פשוט מאד. אביזרי המציאות המדומה "לוקחים" את המשתתף למציאות אחרת, למקום אחר, לחוויות מראה ושמע אחרות ואפילו התחושות שהוא יחוש תהיינה שייכות למקום החדש שאליו הוא הגיע ולא תהיינה קשורות כלל וכלל למקום שבו הוא עומד או נמצא באופן פיזי. מה עושה עולם התיירות? בדיוק את אותו הדבר, הרי – כאשר אנו נוסעים למקום אחר אנחנו מתנקים מהמקום שהגענו ממנו, רואים מראות חדשים, נהנים מחוויות חדשות, הולכים, מתקדמים ונהנים ממראות וצלילים לא מוכרים, לכן כשמדברים על מציאות מדומה תיירות גם היא תחום חם מאוד.

 

המהפכה של המציאות המדומה בעולם התיירות

מי שעוסק בעולם התיירות לא מציע מוצרים פיזיים למכירה אלא מתבסס על חוויות חדשות במקומות או תרבויות פחות מוכרים. איך זה קורה בפועל? במקום לבצע סקרי שוק אודות מקומות לינה או אטרקציות, במקום לשרוף זמן רב בקריאת מדריכים או שאלות בפורומים שונים, בתי מלון ואתרים רבים מציעים כיום אפשרות דיגיטלית של ביקור במקום, התנסות במתקנים שונים ובחינת כדאיות ההזמנה דרך הטכנולוגיה. אפשר לראות את חדר המלון, לבדוק את זמן ההגעה לתחנת הרכבת הקרובה וכך לקבל את ההחלטה לפני ההזמנה. במילים אחרות – האפשרות הטכנולוגית נותנת למשתמשים לנסות בלי לנסוע, לפני שהנסיעה יוצאת לפועל.

 

מה אפשר לעשות כיום בעזרת המציאות המדומה?

סיור וירטואלי של 360 מעלות במלון

מלונות שנחשבים ליוקרתיים ומפוארים כבר מציעים את האפשרות הזאת. הנוסע המתלבט מרכיב את המשקפיים והאוזניות ובלי לצאת מהבית עובר למציאות אחרת – אל בית המלון. שם הוא יכול לנוע בלובי, לראות את הקרבה לאטרקציות שונות, איך נראה המסדרון, להתרשם מגודל החדרים ואפילו לראות את שירותי המלון הלכה למעשה.

 

הזמנה שמבוצעת במציאות המדומה – מציאות מדומה תיירות

תארו לכם שתוכלו לסייר ברחבי המלון, לראות את החדרים השונים ורק אז לקבל את ההחלטה איזה מהם להזמין! לא צריך להסתמך על תמונות או על חוות דעת של אחרים, הפקת סרט ב- 350 מעלות  ואפשר יהיה לבצע את ההזמנה דרך המציאות המדומה ללא השימוש במחשב האישי. כאן מדובר בצעד נוסף קדימה של הטכנולוגיה, מה שללא ספק יקל מאד על המשתמש ומבוסס על מחקר מעמיק של החוויה החיובית שהוא מצפה לה.

טעימה שיווקית מאטרקציות ואתרים

מה הנוף שנשקף מהמרפסת של בניין האמפייר סטייט? כמה מרגישים את הגלים בשיט תענוגות בקריביים? האם רכבת ההרים בדיסני וולרד בפלורידה באמת מפחידה? מה רואים באתרי הצלילה באיים המלדיביים? כעת יוכל המשתמש באביזרי המציאות המדומה לנסות ולחוות את כל התחושות האלה וכך לקבל החלטה על הטיול שהוא מארגן לעצמו. הוא יוכל לדעת מראש האם אטרקציה זו או אחרת מתאימה לו או לשותפיו לנסיעה והוא מעוניין לשלב אותה בלוח הזמנים, או שמא אינה אטרקטיבית מספיק וכדאי לבחור באתר אחר.כך משתלבת מציאות מדומה תיירות, נדל"ן ועוד.

 

התוצאה של מציאות מדומה תיירות – טיול מושלם שהוכן בקפידה!

בזכות הטכנולוגיה של מציאות מדומה אפשר יהיה בעצם לבצע סימולציות בבית בטרם הנסיעה. החלטות מהותיות וראשוניות, כמו לאן בכלל לנסוע לחופשה, תוכלנה להתקבל לאחר שהמשתמש חווה דרך המציאות המדומה את התחושות ביעדים שעמדו על הפרק. לאחר שניסה אותם האחד אחרי השני ואט אט פסל אותם משיקוליו שלו – יוכל להתמקד ביעד הנבחר ולהמשיך לבחון לאן כדאי לטייל, היכן לבקר ומה לעשות. גם את האתרים עצמם יוכל לבחור דרך התנסות דיגיטלית וכך ירוויח פעמיים – גם טיול מושלם ומושקע שנתפר על פי הרצונות שלו וגם חסכון עצום בזמן של תכנון החופשה.

 

כותב המאמר מציאות מדומה תיירות הינו דוד בן משה מפיק ראשי בחברת  virtualion המפיקה ויוצרת חוויות מציאות מדומה, מציאות רבודה ומיקס ריאליטי.

קראו גם על השילוב שבין מציאות מדומה נדל"ן