CLOSE

    צור איתנו קשר





    12/10/2020 מאת: Virtualion

    איך חברות מציאות מדומה בישראל משנות את המציאות של כולנו?

    המוח הישראלי שהמצאותיו משנות את העולם, הגיע גם לתחום המציאות המדומה. כך חברות מציאות מדומה בישראל משדרגות את החיים של אנשים בכל רחבי העולם.

    תמונה: שאטר סטוק

    תחום המציאות המדומה ממשיך לצמוח ולשפר את חיינו בכל תחומי החיים: מתחום הרפואה והבנייה ועד תחום המשחקים וה- Well being. בין היתר בזכות סיבות אלו, השוק כולו צפוי לגלגל בשנה הבאה כ- 100-120 מיליארד דולר. כיאה לאומת הסטרטאפ, חברות מציאות מדומה בישראל ניצבות בחזית הטכנולוגיה, עם חידושים ורעיונות שממשיכים לשפר את חיינו בעזרת טכנולוגיית המציאות המדומה וגם מציאות רבודה.

    כך חברות מציאות מדומה בישראל מקרבות לבבות

    אחת הדרכים שבהן חברות מציאות מדומה (vr) בישראל תורמות לקירוב לבבות, פורסמה בשנה האחרונה כאשר חברת ActiView הישראלית הגיע לאקדמיה. במסגרת מחקר שבוצע באוניברסיטה העברית בעזרת טכנולוגיית המציאות המדומה של ActiView, בדק המחקר כיצד ישראלים ופלסטינים מגבשים תפיסה חיובית יותר כלפי הצד השני, כאשר כל אחד נכנס לנעלי הצד השני.

    בעזרת טכנולוגיית המציאות המדומה הוכנסו המשתתפים לעמדת מחסום צה"לית, חלקם כחיילים וכחלקם כבני משפחה פלסטינית. הממצאים לימדו שהיכולת להיכנס בצורה מוחשית לנעליו של הצד השני, הובילה לתפיסה חיובית יותר של הצד השני. 

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    ואם המציאות המדומה הצליחה לקרב בין משתתפים משני עבריו של סכסוך הנמשך לאורך למעלה מ- 100 שנה, תארו לכם מה אפשר לעשות בעזרת טכנולוגיית מציאות המדומה כדי לקרב בין חלקים שונים בעם.

    הכשרת כוחות הביטחון לרגע האמת

    בעולם כבר הבינו שטובים ככל שיהיו, האימונים של כוחות הביטחון על "יבש" מתקשים להכין את הכוחות לרגע האמת. שוטר אולי יכול לשפר את יכולות הירי שלו במטווח מול מטרה נייחת, אך קשה מאוד לדמות היתקלות עם פושעים ברגע האמת. לוואקום הזה נכנס עולם המציאות המדומה, שעושה בדיוק את זה: מסייע לכוחות לתרגל תרחישים מציאותיים ולקבל פידבק בזמן אמת. הראשונה מבין חברות VR בישראל להרים את הכפפה, היא חברת virtualion, שהפיקה ביימה וערכה את הסימולציה הריאליסטית הראשונה בישראל עבור השב"ס. המטרה: להכשיר סוהרים חדשים להתמודדות עם סיטואציות שונות דוגמת שריפה בתאים. לאורך התרחיש, בזמן שהוא מרכיב משקפי מציאות מדומה, הסוהר צריך לענות על שאלות שמלמדות על מידת המוכנות שלו. לאורך כל הדרך, תשובה נכונה תזכה אותו בפידבק חיובי מהממונה, ותשובה שגויה? בנזיפה.

    כך זה נראה:

     

    ומה עם קצת הנאה?

    כאן נכנס המשחק Racket: Nx של סטודיו "וואן חמסה" הישראלי לתמונה. מדובר במשחק מדליק במיוחד שפותח עבור משקפי אוקולוס קווסט: השחקן נמצא בתוך כיפת ברזל עתידנית, וחובט בכדורים אל עבר האריחים שסביבו ב- 360 מעלות. הסאונד, הוויזואליה והעובדה שמדובר במשחק המעניק חוויית צילום ב 360 מעלות, יוצרים חוויה אימרסיבית מהנה במיוחד. לא פלא שהמשחק זכה לדירוגים מרשימים, לתגובות מפרגנות ולהרבה כבוד בתעשיית המציאות המדומה העולמית.

    ואם כבר פיתוח משחקים, אז חברת Hado פיתחה פלטפורמה ייעודית למשחקים מרובי משתתפים. הפיתוח של החברה מאפשר לשחקנים להתחרות זה מול זה בקרבות ווירטואליים. זאת באמצעות מכשירים שהמשתתפים עונדים על ידים, ובאמצעות ערכת VR המבוססת על הטלפון החכם ומצלמת את הסביבה.

    חברות מציאות מדומה בישראל – לנסוע בתוך מכונת זמן

    עברו עשרות שנים מאז שמרטי מק'פליי נסע בזמן בעזרת ה"דלוריאן" במסגרת סדרת סרטי בחזרה לעתיד. אז נכון שמכונת זמן עדיין לא המציאו, אך טכנולוגיית המציאות המדומה מאפשרת לנו לחוות את הדבר הקרוב ביותר שיש לנסיעה בזמן.

    כאן אנחנו ב- virtualion נכנסנו לתמונה. בנינו מעין "מכונת זמן" עבור מרכז המבקרים בית ויצמן, המשמש להנצחת מורשתו של הנשיא הראשון של המדינה. רצינו להכניס את המבקרים לסיטואציות שהתרחשו במאה הקודמת, מתוך חייהם של ד"ר חיים ויצמן ורעייתו ד"ר ורה ויצמן. לשם כך יצרנו את הסרט הנרטיבי הראשון בישראל, בהשתתפות שחקנים ידועים דוגמת ליאורה ריבלין. הסרט מאפשר למבקרים לחוות ב- 360 מעלות סיטואציות מתוך חייהם של שתיים מהדמויות שעיצבו את פני היסטוריה הישראלית:

    אנחנו כבר לא יכולים לחכות להמצאות הבאות של חברות מציאות מדומה בישראל שישנו את עולם ה- VR – וישדרגו את המציאות של כולנו. מה שבטוח, יהיה מעניין…