CLOSE

    צור איתנו קשר





    24/02/2021 מאת: Virtualion

    סיור וירטואלי במוזיאון – חוויה ייחודית ומעשירה

    מציאות מדומה מאפשרת לנו להיכנס לעולמות קסומים, בזכות מיטב הטכנולוגיה המוצעת כיום. כאשר אדם מרכיב את משקפי ה-VR המיוחדים, הוא נכנס לסביבה חדשה וחווה אותו באופן כמעט מלא, עם אפשרות לרמת פירוט וריאליזם יוצאי דופן. תחום בו אנחנו רואים ביקוש גבוה לסרטוני או סרטי מציאות מדומה בשנים האחרונות הוא תחום האומנות, עם האפשרות לעבור סיור וירטואלי במוזיאון. וזה אפילו יותר מדליק ממה שזה נשמע.

    מה כולל סיור וירטואלי במוזיאון?

    סיורים וירטואליים במוזיאונים עשויים ללבוש כמה צורות. האופציה הראשונה היא פשוט לשוטט בכל חדרי המוזיאון, ממש כפי שעושים זאת בצורה הפיזית. ניתן לעבור בין חלקי המוזיאון, להתמקד ביצירות האומנות השונות הפזורות בו ולחוות אותו באופן כמעט מלא. ניתן לראות שכמה מהמוזיאונים הבולטים בישראל ובעולם מציעים בשנים האחרונות סיורים מהסוג הזה, במטרה לפנות לקהל חדש, לאפשר ביקור במוזיאון גם כשהנסיבות מקשות על כך (בהמשך נרחיב על הנקודה הזו) ולספק מענה לשוחרי האומנות שבינינו.

    מדריכי שמע מהווים חלק בלתי נפרד מהביקורים הישירים במוזיאונים, כאשר באמצעותם ניתן ללמוד הכול על המוזיאון או יצירות ספציפיות בו: משמעות היצירה, תהליך העשייה שלה, מאפייני האומן וכן הלאה. מציאות מדומה יכולה להשתלב גם כאן, ולהפוך את המדריך למרשים ולאינפורמטיבי אפילו יותר עבור קהל המבקרים. העיקרון פשוט: ניתן להטמיע בציורים, בפסלים ובפריטי אומנות אחרים הממוקמים ברחבי המוזיאון ברקודים. אם האדם מקרב את הטלפון החכם שלו לברקוד – וכמעט לכל אדם יש כיום טלפון חכם מתקדם – הוא יוכל לקבל מידע רלוונטי על היצירה, לרבות קריינות, טקסט, סרטון, אלמנט גרפי וכן הלאה. באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה מדריכי השמע יכולים למעשה להיות ויזואליים, ואפילו מעבר לכך.

    היתרונות של סיור וירטואלי במוזיאונים

    כיום מוזיאונים מחפשים דרכים להתחדש ולהתאים עצמם לעת הנוכחית, כאשר סיור וירטואלי במוזיאון בעזרת נפלאות המציאות המדומה עונה בהחלט על ההגדרה הזו. הסיור הווירטואלי עשוי להפוך את הביקור במוזיאון (בין אם נעשה באופן פיזי ובין אם לא) לחוויה גדולה, שתותיר זיכרון חיובי אצל כל המשתתפים. באפשרותו להעשיר את הידע של המבקרים במוזיאון ולספק אותו בצורה המתאימה כמו כפפה ליד לעידן הדיגיטלי הנוכחי. מכיוון שסרטוני מציאות מדומה "שואבים" אותנו לתוכם, בעזרת משקפי מציאות מדומה וציוד נוסף, ניתן לקבל את הריכוז ותשומת הלב המלאים של המבקרים, מה שלא בהכרח קיים בדרכים שונות של סיור או הצגת פריטי המוזיאון.

    סיורים וירטואלים במוזיאונים יכולים לספק את הערך המוסף החשוב כל כך לביקור, ולהתאים אותו לעת הנוכחית. לא מפתיע לכן שכמה מהמוזיאונים הבולטים בישראל מציעים כיום סיורים מצוינים, חלקם מבוססים על מציאות מדומה. כך למשל תוכלו למצוא סיור וירטואלי במוזיאון ישראל, סיור וירטואלי במוזיאון רבין, סיור וירטואלי במוזיאון יד ושם, סיור וירטואלי במוזיאון תל אביב ועוד. זאת כמובן כחלק מיישור קו עם המגמה של סיור וירטואלי במוזיאונים בעולם, שהפכה ללהיט עצום עוד קודם לכן.

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    סיור וירטואלי במוזיאונים

    כך המוזיאון נעשה נגיש יותר

    סיור וירטואלי מאפשר למוזיאונים להם להמשיך לפנות לקהל היעד שלהם גם בתקופות מורכבות, בהם הביקור הישיר במקום הוא מורכב עד בלתי אפשרי. למרבה הצער, בתקופת הקורונה ראינו מוזיאונים נסגרים למשך חודשים ארוכים במסגרת המגבלות השונות. חלק מהם פנו להפקת סיורים וירטואליים וסרטוני מציאות מדומה, מתוך ידיעה שכך הם יוכלו "לארח" מבקרים גם בתקופות של הגבלות מחמירות. למעשה, ראינו בעולם ובישראל מקרים שמוזיאונים הצליחו לקבל הכנסה כלכלית, החשובה עבורם כמו אוויר לנשימה, רק בזכות רעיונות טכנולוגיים דוגמת סיורים וירטואליים.

    דרישות עיקריות להצלחת סיור וירטואלי במוזיאון

    סיור וירטואלי במוזיאונים חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, ולכן חשוב לפנות לחברה מהשורה הראשונה בתחום לצורך הפקת הסרטון על שלביו. יש לשאול בדיוק מהי הדרך בה רוצים לערוך את הסיור עבור הלקוחות, לאילו פונקציות ניתן יהיה לגשת ומהו הערך המוסף שיינתן. במקרים רבים המשמעות היא שנדרש מחקר מעמיק על המוזיאון, ולעיתים גם על כל יצירה ויצירה בו, על מנת שניתן יהיה להפיק סרטונים מרשימים שעושים את עבודתם נאמנה.

    אסור לשכוח שלמוזיאונים יש כיום תדמית מוקפדת, לעיתים אפילו יוקרתית, כמקום הפונה בחלק גדול מהמקרים לאנשים מהמעמד האינטלקטואלי הגבוה. לכן סרטון שאינו עומד בסטנדרטים גבוהים עלול לפגוע בתדמית המוזיאון ובידע שהוא מעוניין להפיץ. מנגד סיורים מוצלחים יכולים להפוך להיות כרטיסי הביקור הרשמיים של המוזיאון, או אפילו גולת הכותרת שלו.

    שאלות חשובות – וגם תשובות!

    מהו סיור וירטואלי במוזיאון?

    סיור וירטואלי במוזיאונים הוא חוויה גדולה, במסגרתה האדם המשתתף בסיור חווה את המוזיאון או חלקים ספציפיים ממנו (יצירות אומנות, למשל) בלי לצאת מפתח הבית. הצורה המומלצת של סיורים מהסוג הזה היא באמצעות מציאות מדומה – אחד הלהיטים הגדולים בשנים האחרונות.

    איך יוצרים סיורים וירטואליים במוזיאונים?

    כדי שהסרטון יעשה את עבודתו ויהיה מרשים ומעשיר, חשוב לפנות לחברות מקצועיות הפועלות בשדה המשחק. חברות אלה יוכלו לתכנן את הסרטון מאפס, יחד עם בעלי המוזיאון, לחשוב מה רוצים להעביר למשתתפים ואיך העולם הווירטואלי החדש שקורם עור וגידים יוכל לעשות זאת בצורה טובה.