למציאות מדומה יש מגוון שימושים, ובעיקר – רשימה מרשימה של יתרונות. המדובר הוא בפיתוח טכנולוגי מתקדם באמצעותו ניתן להציב את הצופה, המרכיב משקפי VR מיוחדים, בסביבה חדשה לחלוטין. הוא חווה את הסיטואציה באופן מלא, ומרגיש כאילו הוא נמצא בתוכה ולא במרחב הפיזי בו הוא שוהה בפועל. למה מתכוונים כשמדברים על מציאות מדומה 360?
חשוב להדגיש שהחוויה עשויה להיות ריאליסטית ועוצמתית שבעתיים כאשר מפיקים סרטון מציאות מדומה 360 מעלות, שהפך במידה רבה לסטנדרט המקצועי המקובל כיום.
כך מפיקים מציאות מדומה 360
כשאנחנו מדברים על פיתוח מציאות מדומה ותוכן באמצעות מציאות מדומה 360, אנחנו מתכוונים לסביבה בה האדם נכנס לתוך הסיטואציה, שמקיפה אותו מכל כיוון. האדם למעשה נטמע בסביבה החדשה שהופקה עבורו באופן מלא. זאת להבדיל מ"תפאורה" של מציאות דו ממדית בה המבט הוא רק לכיוון אחד, או מציאות רבודה בה מוסיפים אלמנטים שונים לתוך המציאות הקיימת המקיפה אותנו ב"עולם האמיתי".
מציאות מדומה 360 ניתן ליצור בשתי דרכים עיקריות. הראשונה שבהן היא מצלמה מתקדמת, המסוגלת לצלם ב-360 מעלות. אפשרות אחרת, שהפכה לנפוצה מאוד כיום עם השתכללות הטכנולוגיה והגדלת היצע התוכנות והציוד בתחום, היא לבנות את הסביבה המקיפה את האדם מכל כיוון באמצעות מחשב. לעיתים נעשה שילוב בין שתי צורות ההפקה, מה שעשוי ליצור שלם הגדול מסך החלקים שלו.
למה לבחור ב-360 מעלות?
הפקת סרטוני מציאות מדומה 360 יכולה לקחת כמה צעדים קדימה את היתרונות הטבעיים הנובעים מהטכנולוגיה. אם מילת המפתח היא ריאליזם, ומטרת העל היא לגרום לאדם להרגיש כאילו הוא חווה את הסיטואציה במלואה, אין ספק שסביבה מוקפדת ומעוצבת היטב ב-360 מעלות תעשה את העבודה. היא גם תיצור את תחושת ה"וואוו" הנדרשת בלא מעט מצבים, כפי שנרחיב בהמשך.
בלא מעט מקרים, אנחנו מעוניינים שהאדם הנכנס לתוך עולם המציאות המדומה יעניק לסיטואציה את מלוא תשומת הלב. מציאות מדומה בכלל, וב-360 בפרט, עושות זאת היטב. בדרך זו ניתן להגדיל את המודעות של האדם לסיטואציה ולאפשר מעורבות כלל חושית שלו בתרחיש אליו הוא נכנס. סרטוני 360 מעלות סוחפים אליהם את המשתתפים ואף עשויים להקטין התנגדויות פוטנציאליות בקרב המשתתפים: חשבו למשל על תלמידים שלא ששים ללמוד בדרכים המקובלות, אבל ישמחו לעשות זאת בתיווך הטכנולוגיה המרשימה ופורצת הדרך של מציאות מדומה.
השימושים של מציאות מדומה ב-360 מעלות
שימוש ב- 360 מעלות לטובת vr יכולה לשמש למגוון רחב של מטרות. האפשרות הראשונה היא לערוך סיור 360, שהופך לפתרון מצוין בתחומים שונים. ניתן להפוך את הסיור לכלי שיווקי מהמעלה הראשונה: דוגמה מובהקת ונפוצה מאוד היא סיורים בדירה שעתידה להיבנות ולהיות משווקת, באמצעותו הלקוחות הפוטנציאליים יחוו את הנכס במלואו, יתרשמו ממנו וירגישו כמו בבית – מה שיגדיל את הסיכויים לעסקה מוצלחת. סיור 360 יכול להתבצע לשיווק תיירותי כלשהו ברחבי העולם, באמצעות "ביקור" בו היוצר חשק לעוד, או אפילו לקחת חלק מרכזי בהליך ההכשרה של מדריכי טיולים.
מציאות מדומה מאפשרת ליצור סימולציות של סביבות ריאליסטיות לחלוטין, וניתן לקחת זאת לאלף ואחד כיוונים: החל מסביבות אימונים של לוחמי צבא ואנשי ביטחון, דרך פיתוחים רפואיים ופסיכולוגיים (למשל חשיפת האדם לסיטואציה המעלה בו חרדה, כצורת התמודדות) ועד למשחקים ולתרבות הפנאי.
הנקודה החשובה היא שכיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והגדלת הידע בתחום, אפשר ליצור למעשה כל סוג של סביבה ולבנות כל סיטואציה, ריאליסטית או מופשטת. כל שאתם זקוקים לו הוא חברה המכירה את חוקי המשחק מ-א' ועד ת', מתמחה בהפקות סרטונים, פיתוח אפליקציות מציאות רבודה, פיתוח משחקים וצילום 360, מחזיקה בציוד המתקדם הנדרש בתחום ומוכנה לצאת אתכם לתהליך מאתגר, במסגרתו הצרכים והרצונות שלכם יבואו לידי ביטוי מובהק בדמות האלמנטים השונים המרכיבים את הסרטון המציאות המדומה.