CLOSE

    צור איתנו קשר





    27/10/2019 מאת: david

    שיווק נדל"ן, הדור הבא: היתרונות של מציאות מדומה בעולם הנדל"ן

    שיווק נדל"ן בעזרת מציאות מדומה: להכניס לקוחות לתוך הדירה, הרבה לפני שהיא נבנתה

    הדירה עדיין על הנייר? שיפוץ הדירה הקיימת עוד לא יצא לדרך? כך טכנולוגיית המציאות המדומה מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים להיכנס אל תוך הדירה המוגמרת, לחוות אותה בגודל טבעי ולבצע בה שינויים –  בצורה שמגדילה את סיכויי הרכישה. הכירו את אחת הדרכים היעילות לבצע שיווק נדל"ן מוצלח.

    שיווק נדל"ן
    צילום : שאטר סטוק

     

    רכישת דירה על הנייר מייצרת הזדמנות קורצת עבור דיירים ומשקיעים פוטנציאליים, ומאפשרת להם לחסוך כספים רבים ביחס לרכישת נכס בנוי. אך לצד היתרון המשמעותי, שיווק נכסים שטרם נבנו נחשב לאתגר של ממש בשל תחושת אי הוודאות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים: החשש שהפער בין הדמיון למציאות יהיה גדול, מהווה חסם קנייה בקרב רוכשים פוטנציאליים שלא יודעים איך תיראה הדירה המוגמרת. גם כאשר מוצגים ללקוחות הפוטנציאלים שרטוטים, סרטוני תדמית או אפילו תמונות של הדמיות, הם לא תמיד מצליחים להכניס את המתעניינים אל תוך החוויה.

    כל אלו מקשים עליהם לדמיין איך ייראו החיים שלהם בדירה, במה שנחשב להשקעה הכי גדולה בחיים. כדי לצמצם את מרחב אי הוודאות ולהכניס את הלקוחות הפוטנציאלים אל תוך החוויה, אפשר להשתמש בטכנולוגיית המציאות המדומה (Virtual Reality – או בקיצור: VR). במקום שיצפו בתמונות או בשרטוטים ויישארו פאסיביים, בצורה זו של שיווק נדל"ן הלקוחות הפוטנציאלים יכולים להיכנס אל תוך עולם שבו הם מטיילים בתוך דירה וצופים בה בגודל טבעי, עוברים מחדר לחדר, מביטים למטה ורואים את הריצוף, מביטים לצדדים ורואים את שאר חלקי הדירה. הם יכולים ללכת לכיוון המטבח ולהתרשם מהארונות, מהתאורה, מצבע השיש ואפילו מהאקססוריז המונחים עליו. לאחר מכן הם יכולים לחזור לסלון, לשנות את צבע הספה, לצאת למרפסת ואפילו להתרשם מהנוף.

     

    שיווק נדל"ן באמצעות מציאות מדומה – איך זה עובד?

    האפשרות הראשונה והעוצמתית ביותר היא להרכיב את משקפי המציאות המדומה, להתהלך בדירה הווירטואלית ולחוות אותה בגודל טבעי. האפשרות הזו מתאימה לחברות בנייה, קבלנים או אדריכלים שרוצים שהלקוח הפוטנציאלי יחווה את התוצר הסופי (שבעולם המציאות עדיין נמצא על הנייר).

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    האפשרות השנייה של שיווק נדל"ן היא יצירת סיור וירטואלי, שיאפשר ללקוח הפוטנציאלי לצפות בדירה על גבי המסך, בלי להרכיב משקפי מציאות מדומה ובלי להיכנס אל תוך העולם הווירטואלי. היתרון של אפשרות טמון ביכולת לצפות בדירה מכל מקום, בלי לקום מהכיסא, באופן שיכול לסייע ליותר מתעניינים להיחשף לדירה. מטבע הדברים, הסיור הווירטואלי אינו מספק חוויה ריאליסטית רבת עוצמה כפי שמייצרת טכנולוגיית המציאות המדומה.

     

    דיור בר המחשה: יורדים לפרטים הכי קטנים

    כבר במהלך הפסיעה בדירה הווירטואלית יכולים הלקוחות הפוטנציאליים להחליף ולשנות את האלמנטים השונים כראות עיניהם – ממבנה המטבח וצבע הארונות ועד סוג הספה וצבע הקרמיקות והמרצפות. אפשר לקחת את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה, לאפשר למשתמש לבחור פריטים מתוך הקטלוגים של הספקים השונים – ואפילו לבצע הזמנה אונליין.

    בדרך הזו אפשר ליצור הדמיה מותאמת אישית המתחשבת בהעדפות המשתמש,  עד רמת הווילון, כולל המק"טים שיאפשרו לדיירים לבצע רכישה אצל הספקים הרלוונטיים. ירידה לרזולוציות האלו מכניסה את הלקוח אל תוך החוויה, מגדילה את המעורבות הרגשית שלו (והרי ידוע שרכישה מתבצעת קודם כל ממקום רגשי, בטח של דירה) וגם תוביל בהמשך לצמצום הפער בין התכנון למציאות, כך שהלקוח יקבל את הדירה שרצה עד הפרטים הכי קטנים.

    להלן דוגמא לסיור מציאות מדומה בתוך דירה לדוגמא. שימו לב שתנועות המצלמה שאתם רואים אלו למעשה תנועות הראש שלי בתוך הקסדה וכאשר אני בעיצומה של החוויה. עד עכשיו זה היה בלתי אפשרי ללכת בתוך מרחב וירטואלי. רוב חברות משקפי המציאות המדומה הציעו רק תנועות ראש. בימים אלו ובאמצעות מכשיר אוקולוס קווסט שפייסבוק פיתחה ניתן ממש ללכת במרחב הווירטואלי באופן חופשי מה שמשנה לחלוטין את כללי המשחק. הצופה כבר לא כבול לכבלים של מחשב אלא יכול ללכת חופשי במרחב. המחשב של משקפיי הקווסט יושב בתוך המשקף. 

     

     

     

    מציאות מדומה בעולם הנדל"ן – למה שיווק נדל"ן בדרך זו הוא מומלץ?

    אפשר לטעון בפה מלא שמציאות מדומה שינתה את האופן בו משווקים כיום נכסי נדל"ן, בזכות כמה יתרונות טבעיים שהיא מציעה:

    צמצום חוסר הוודאות

    יכולת להרגיש (ולא רק לראות) איך תיראה הדירה. טכנולוגיית המציאות המדומה מאפשרת לדייר העתידי להתהלך בתוך הדירה, לצפות בנוף הנשקף מהחלונות ואפילו להתהלך ברחובות השכונה.

    הגדלת סיכויי הסגירה

    אחד מכללי האצבע של שיווק נדל"ן הוא שככל שהדירה מציאותית יותר ומכילה יותר פרטים, כך עולים סיכויי הסגירה: עפ"י סקר שבוצע ע"י האיגוד המתווכים הלאומי של ארה"ב, 77% מהתווכים ציינו שהלבשת הבית מסייעת לרוכשים הפוטנציאלים לקשר בין הנכס לבין הבית העתידי שלהם.

    זכירות גבוהה

    השימוש באמצעים חדשניים והיכולת להתהלך בדירה יוצרים חוויה שנצרבת בזיכרון. חברות נדל"ן שעושות שימוש במציאות המדומה מייצרות חוויה זכירה ומבודלת ביחס למתחרים. אחרי הכל, יש הבדל בין נציג מכירות שמראה שרטוט של חדר השינה, לבין מציאות תלת ממדית בתוכה הלקוח הפוטנציאלי יכול להסתובב ולחוש את החלל.

    הגדלת המעורבות הרגשית

    ככל שהלקוחות הפוטנציאלים יסתובבו בדירה הווירטואלית, יתרשמו מהאלמנטים השונים ויערכו בה שינויים – כך החיבור הרגשי יגדל, והם יוכלו לדמיין את עצמם גרים בתוך הדירה באופן שיגדיל את סיכויי הרכישה.

    עיצוב בלחיצת כפתור

    חלק מרכזי במאמצים של שיווק נדל"ן הוא לתת ללקוחות האפשריים לחוות את הנכס בדיוק כפי שהם היו רוצים ולדמיין איך יכולים להיות החיים בו עבורם. יכולת לשחק עם האלמנטים השונים בדירה – כמו המטבח, הדלתות, הכיורים, סוגי הבד ועוד, והכל בלחיצת כפתור. הבשורה הגדולה ביחס לתוכנות הדמיה לעיצוב החלל, הוא ביכולת להיכנס אל תוך הבית, לראות אותו ואת שלל מאפייניו בגודל טבעי. היכולת לשחק עם האלמנטים השונים בתוך הדירה ולחזות בהם בגודל טבעי, מגדילה את התיאבון של לקוחות פוטנציאלים לבצע שדרוגים.

    מניעת טעויות קריטיות

    אחד השימושים הנוספים של טכנולוגיית VR באה לידי ביטוי בכך שהיא מאפשרת לאנשי המקצוע דוגמת האדריכלים והמהנדסים להיכנס אל תוך הדירה ולראות איך היא "מתנהגת" הרבה לפני שהונחו היסודות, עוד בשלב התכנון. באופן הזה אפשר לזהות ולמנוע כשלים והתנגשויות, שתיקונם במהלך הבנייה כרוך בעיכובים ובעלויות גבוהות. 

    מציאת מדומה: מתאימה גם לשיפוצים ולהלבשת הבית

    אדריכלים ומעצבי פנים יכולים לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי להפיח חיים בהדמיות שהיו נהוגות עד היום. באופן הזה אפשר לבצע שינויים, לקבל תוצאה ריאליסטית ולצמצם אכזבות אפשריות בעקבות פער בין התכנון לבין התוצאה הסופית. הדמיית השיפוץ באמצעות טכנולוגיית המציאות המדומה יכולה גם לשמש לצורך הנחיית קבלני השיפוץ, באופן שיאפשר להם לבצע את ההנחיות בצורה מדויקת יותר.

    לשדרג את הסיור בדירה לדוגמא

    גם בפרויקטים שמצויים בשלבים מתקדמים יותר, הכוללים דירה לדוגמא, אפשר להפיק יותר מהסיור בדירה. לשם כך אפשר להשתמש בקרובת משפחה של טכנולוגיית המציאות המדומה, והיא מציאות רבודה (AR): הכוונה היא לטכנולוגיה המאפשרת הוספת שכבות חדשות למציאות הקיימת. כך למשל בעזרת משקפי מציאות רבודה יכול הלקוח לצפות בחלל הדירה לדוגמא שבה הוא נמצא, ובמקביל להוסיף פריטים או לשנות את העיצוב, בצורה שתתאים לצרכיו ותאפשר לו לחוות את המגורים בדירה עליה חלם.

    טכנולוגיית המציאות המדומה פותחת דלת לביקור ריאליסטי בדירה הרבה לפני שהיא נבנתה – בצורה שמאפשרת גם ליזם וגם לדיירים לחוות את התוצאה הסופית. לכך יש יתרונות משמעותיים, שמאפשרים לכל הצדדים המעורבים להיות מרוצים עד הגג.

     

    כותב המאמר הינו דוד בן – משה מפיק ראשי בחברת virtualion המפיקה ויוצרת חוויות מציאות מדומה ורבודה.