CLOSE

    צור איתנו קשר





    29/08/2019 מאת: david

    מציאות מדומה לחברות ועסקים

    הפקת סרט מציאות מדומה Virtual Reality לחברות ועסקים.

    אין זה סוד שכיום בעולם הדיגיטלי יש חשיבות גבוהה מאד לנוכחות בכל פלטפורמת שיווק. אם בעבר סרטוני הווידאו נחשבו לחידוש הגדול בעולם התדמית העסקית והשיווק הדיגיטלי, הרי שכיום גם תחום זה לוקח צעד קדימה והשלב הבא שלו הוא הפקת סרט מציאות מדומה לחברות ועסקים. מצד אחד – מדובר בסרטון תדמיתי קצר, אך בניגוד לאחיו המוכרים – סרטון המציאות המדומה לוקח את הצופה לחוויה שונה לגמרי, בדמות יותר ממדים, תוכן מהפנט ושילוב של טכנולוגיה שעד כה הייתה שמורה לעולם הגיימינג.

    מהו סרטון מציאות מדומה?

    סרטוני המציאות המדומה (Virtual Reality) מאפשרים לצופה לחוש שהוא נמצא בתוך סצנת הצילום. לא מדובר בסרט שצופים בו בלבד אלא בתחושה אמיתית של שהות במקום אחר. תחושה זו מתאפשרת בזכות הפקת סרט 360 – כלומר על ידי מצלמה המאפשרת צילום של 360 מעלות ולא של 180 כפי שמאפשרות המצלמות המוכרות. כך, בעודו צופה בסרטון יכול הצופה לכוון את הזווית ולראות את התמונה המלאה שסובבת אותו מהמקום שבו הוא כביכול נמצא בתוך הסרט. אטרקציה של מציאות מדומה מוכרת היטב היום בעולם של משחקי מחשב ובתקופה האחרונה, כאמור, חודרת אט אט גם לעולם העסקים והשיווק החזותי.

    איך  מציאות מדומה תורמת לחברות ועסקים?

    אם עד היום סרטון שיווקי היה נחשב לכלי היעיל ביותר בעידן הרשתות החברתיות – הרי שסרטון שבו הצופה לוקח חלק – הוא חידוש לא פחות ממדהים. אם בסרטון תדמית רגיל שואף בעל העסק לשדר מסרים חיוביים ולשכנע את הצופה ביתרונות של השירותים או המוצרים שלו – הרי שבעת הפקת סרט v.r – הוא בעצם מכניס את הצופה פנימה אל העשייה, הופך אותו לשותף לרגע ומראה לו את כל הסביבה שבה מדובר. בזכות סרטוני המציאות המדומה נדמה לצופה שהוא באמת רואה הכל ולא רק את מה שבעל העסק מנסה להראות לו. השליטה, בעצם, נמצאת בידיו – לאיזו זווית לכוון את התמונה, לאיזה כיוון להסתכל ומה לראות. עבור הצופה התמים שלא בקיא בנבכי השיווק – מדובר בחוויה חדשה ומרנינה שתורמת רבות לתדמיתו של העסק המפרסם.

    איך מתבצעת הפקת הסרטון בפועל?

    אמנם מדובר בטכנולוגיה קיימת ומוכרת אך יש צורך בהתאמות שונות על מנת שהיא אכן תשתלב היטב בעולם העסקים והשיווק הדיגיטלי. על מנת לבצע את הצילום יש להצטייד במצלמה מיוחדת שמצלמת בצורה תלת ממדית, בניגוד למצלמות וידאו רגילות, מתוחכמות או משוכללות ככל שתהיינה. על מנת לבצע את העריכה הנדרשת צריך לעבוד בתוכנות מקצועיות שמאפשרות עריכת סרטי מציאות מדומה ומכאן שיש חשיבות גבוהה מאד לבחירה של איש המקצוע או החברה שתבצע את מלאכת הצילום והעריכה. חשוב לזכור שבדומה לתהליכים הראשוניים בכל תהליך של הפקת סרטונים לעסקים – כאן חשוב הרבה יותר לשים את הדגש על תיאום הציפיות והגדרת המטרות בטרם ניגשים לצילום עצמו ולעריכה.

    למי מתאימים סרטוני מציאות מדומה?

    בעבר הייתה שמורה הזכות להפקת סרטוני תדמית לעסקים גדולים שיש להם תקציבי פרסום גבוהים מאד. כיום המצב שונה וגם עסקים קטנים יכולים ליהנות מהפקה איכותית ומקצועית של סרטוני תדמית. אשר לסרטוני מציאות מדומה – חשוב להבין שעל הצופה להצטרף לסרטון בעצם ובכך לקחת חלק בחוויה. מכאן שעסקים שהפקת סרטון כזה מתאימה להם הם עסקים שמפרסמים מוצרים או שירותים שגורמים לחוויה ולתחושות פיזיות אמיתיות. עסקים שסרטוני מציאות מדומה עשויים להתאים להם יכולים להגיע מתחומי הנדל"ן (פרטי או עסקי/ מסחרי), מכירת כלי רכב חדשים, אתרים או אטרקציות לבילוי ועוד. החוכמה האמיתית היא להכניס את הצופה לקחת חלק בחוויה משהיה נוכח במקום!

    צרו איתנו קשר, ונחזור אליכם בהקדם:

    חברת virtualion מפיקה חוויות מציאות מדומה ומציאות רבודה. נשמח לעמוד לשירותכם.